Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Har nettopp satt opp ny pc, men er litt bekymret fordi ting ikke fungerer helt som de skal. 1. Får ikke installert ASUS update. (ASUS A8N-SLI Premium, bios 1007) 2. RAM brikkene kjører ikke på oppgitte timings (2-3-2-5) Da kræsjer maskinen. Måtte sette på auto og da kjører de på 2,5-3-3-5 (OCZ 2X1024MB PC3200 Dual Channel Platinum Ed.) 3. Av og til booter ikke maskinen, må restarte, og da får jeg meldingen "Systemet har blitt gjennoprettet etter en alvorlig feil" Skjelver og svetter litt her, tørr i munnen, nervøs, trenger hjelp! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Flyttes til pcen min fungerer ikke og jeg aner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hva slags PSU har du, og er kabinettet godt kjølet? Hvorfor får du ikke oppdatert BIOS? Hva slags feilmelding får du? Har du overklokket noe? Har du prøvd å resette BIOS? Er du helt sikker på at alt er montert riktig? Har du sjekket enkelt komponenter, type prøvd med en og en ram brikke, kjørt memtest, prøvd komponenter i en annen pc etc. etc.? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Kjører nå med de gamle Crucial 2X512MB PC3200 value brikkene stabilt som fjell. Skal kjøre memtest senere for å finne ut av det.. Endret 25. oktober 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Har kjørt memtest og fikk bekreftet at brikkene er defekte. Returneres til Netshop i morgen. Moralen er: Kjør alltid memtest før alt annet! Så slipper du å rive av deg alt håret i frustrasjon!! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Fikk de nye brikkene i dag, og alt er bare velstand. Kjørte memtest med en gang, og brikkene klarte seg uten feil. Det er bare så deilig å kjøre med allt på fullt i BF2!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå