Gå til innhold

Spill-PC AMD64/x2 under 15K


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe ny pc, og trenger derfor tips, råd og hjelp til valg av komponenter.

 

Bruksområdet: spill og filmredigering

 

Komponenter jeg ikke trenger: skjerm, tastatur, mus osv..

 

"MUST": PCn må være så stillegående som mulig (kabinett, vifter) Støy fra skjermkort osv. kan man leve med hvis ytelsen er nice =)

 

Har lurt veldig på om jeg skal kjøpe dobbelkjerne prosessor eller vanlig, og dette spiller jo også inn på hva slags hovedkort jeg må ha.

 

Takker for alle tips, råd og hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyning: MIST 500 Watt (meget stillegående)

 

CPU kjøler: Thermalright XP-90 med en Nexus 92mm vifte

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium eller Asus A8N32-SLI Deluxe.

 

Husk å enable Cool & Quet + Asus Q-Fan (senker hastigheten på viftene). NB! Husk å sette CPU target temperatur til 51 grader (laveste setting; default på 72 er altfor høyt).

 

Kabinett: Lian Li er min favoritt. Mulig et par av viftene som følger med bør byttes i noen mer stillegående.

 

Skjermkort: Nvdia 7800-serien er rimelig stillegående med standardkjøler.

Lenke til kommentar

Trenger en kraftig spill PC med alt det innebærer, samtidig som den ikke skal høres ut som en traktor liksom.

 

Skal kjøpe alt nytt, bortsett fra skjerm, tastatur og mus.

 

Har tittet på dette før:

 

AMD 64 x2 2.0 ghz (ER DET SMART MED x2?)

ASUS Geforce 7800GT (velge fra en annen levrandør?)

RAM 2gb (HVA SLAGS?)

Hovedkort, hva som helst egentlig. bare det yter bra og støtter de andre komponentene. (er ikke en typisk overklokker :p)

:tease:

En rask stillegående harddisk - har en del gb fra før :cool:

Kabinett med gode kjøleegenskaper og som ikke er så eevig stort ;)

 

 

takk for hjelpen <3

Lenke til kommentar

X2 prosessorene har den fordelen at det yter meget bra i multitasking, samt at det er veldig mye mer framtidsrettet enn single core prosessorer, dessuten kommer det nye spill hele tiden framover med støtte for dualcore, så jeg ville vurdert en x2 prosessor per idag. har satt opp et oppsett til deg ifra databutikken.com som er noe av det råeste av datautstyr du for tak i per idag. valgte asus exterme top 7800gtx kortet, som yter meget bra (kanskje et av de beste 7800gtx kortene per dags dato)

post-16270-1130160304_thumb.jpg

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Det hket støtter x2 prosessorer, og er et av de aller beste og mest stabile hk'et til socket 939. i tillegg er det vifteløs kjøling på kortet, som igjen gjør at kortet er meget rolig. Lian Li kabinetter er å foretrekke, dem er av kvalitet, og har ofte veldig bra kjølingsløsning. De minne brikkene jeg har satt opp er veldig bra, cl 2 ram på 1gig brikker er det råeste du for tak i. hvis du skal ha andre typer brikker er det ddr pc3200 du bør gå for.du kan også kjøpe pc3500 hvis du har tenkt å bruke maskinen til oc

 

edit : til trådstarter, istedet for å lage en ny post hver gang du skal spørre noe så går det også an å bruke "edit" knappen ;) litt enklere å mer ryddig. så vet du det til neste gang =)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Så på disse ram brikkene jeg. Har tenk å kjøpe fra netshop tror jeg.

 

Tenke også kanskje å kjøpe Gigabyte 7800GT også senere når det blir behov så kjøper jeg ett til samme å kjører i SLIm er det lurt?

 

Så tenke jeg at da siden jeg dropper GTX så får jeg litt ekstra penger til å bruke på 2.2 ghz versionen av x2, er det penger man får igjenn for?

 

tror jeg klarte å legge med et bilde av HK, GPU, CPU og ram

post-87322-1130162768_thumb.jpg

Lenke til kommentar

bra opsett det der =) hvis du skal spare penger så kan du godt kjøpe et GT kort ja, det er vel kanskje egentlig det smarteste og, men da ville jeg også spart pengene og ikke kjøpt 4000 x2 versjonen, da 1000 kr opp i pris blir for mye. Desuten klokker 3800 x2'en generelt veeeeldig bra, og du sparer inn de 1000 kr ved bare å modifisere littegranne i Bios =) de ram brikkene du har funnet fram er veldig snacksne =) veldig bra timings på dem også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...