MiraQdata Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Fungerer det bra? Er det problemer med frame-drops?Tenkte å bytte ut Live kortet mitt.. Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 30. november 2001 Forfatter Del Skrevet 30. november 2001 Ingen som har prøvd d? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Har lagt ut det samme noen ganger jeg også og litt forskjellige steder. Men ikke fått noe svar jeg heller. Håper noen får prøvd det snart. Finnes det noen tester om dette kortet mot eks Studio DV? Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 System : Prosessor Pentium 4 1,7 GHz Hovedkort Asus P4B Skjermkort Asus AGP V8200 GeForce3 Lydkort Soundblaster Audigy Firewire Kabinett Chieftec Dragon medium Tower, Sort Ram SDRAM 133 1024MB HD 2 x IBM Deskstar 60GB IDE IC35L060AVER07 Skjerm 19” Hitachi CM-715SET DVD Pioneer 16X CD-Brenner Plextor 24x10x40A Skriver HP Deskjet 980 CXI Digital Kamera Canon PowerShot S20 Digitalt Videkamera Canon MV450i OS Windows 2000 Pro sp2 Bildebehandling Pinnacle Studio DV + Micrografx Graphics Suite I hovedsak benytter jeg firewire-kortet som fulgte med studio DV. Etter å ha lest at dere hadde behov for litt info vedrørende firewire på audigy-kortet testet jeg dette. I utgangspunktet er overførselshastigheten litt dårligere med dette kortet sammenlignet med andre firewire-kort. Det finnes en test av dette på Tom’s Hardware : http://www4.tomshardware.com/video/01q3/01...0927/index.html . Så lenge man klarer å overføre mer en 3,6 mb/s skal dette gå bra. Opplevde ingen frame drops ved overføring. oppsettet fungerte fint ved download og upload. De problemer jeg har hatt ved overføring har i hovedsak skyldtes operativsystem. Etter jeg gikk over til win2k har stabiliteten blitt utmerket. Når det gjelder selve lydkortet har dette en glimrende lyd. Jeg har dette koblet på NAD AV716 Surround Receiver + Dali høytalere. Jeg håper dette kan være til litt hjelp for dere. Hvis dere har andre spørsmål skal jeg prøve å svare på disse etter beste evne. Yoda Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Takk for opplysningene Yoda!!! Snillt gjort! :smile: Jeg vurderer og vente på All In Wonder RADEON 8500 DV fra ATI som kanskje har bedre firewire enn Audigy, jeg trenger et nytt grafikkkort snart uansett + at jeg har bestilt Audiophile 2496. Det banker møkka ut av Creative!! :smile: Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Audiophile 2496 koster bortimot tre ganger så mye som Audigy så det skulle da bare mangle. Har sett litt på spesifikasjonene på kortet og det ser rimelig heftig ut. Krever en del ram på maskinen, men det spiller vel ingen rolle når man får Hi-FI lyd. Kunne vært ok å få en tilbakemelding på å overføre LP til CD. Yoda Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Jeg er musiker så jeg synes investeringen er gull verdt! Med 768 mb ddr ram skulle det vel funke bra.. Håper det ikke blir krøll med irq når jeg har to lydkort og masse annet shash.. Jeg har ikke platespiller dessverre, hadde en Technics 1210 for 4 år siden men var utrolig blakk (og dum), så jeg solgte den og mixern min.... ANGRER MASSE!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå