Gå til innhold

Ny gaming pc. (Amd64, 7800gt, 2048mb ram)

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var endelig pengene til ny marskinen på konto. :) Trenger en siste vurdering av de delene jeg har funnet.

[Hovedkort]

Asus Mainboard S-939 nForce4 Ultra ATX PCI-E Audio GbLAN SATA Raid 799,-

[Prosessor/CPU]

AMD CPU ATHLON-64 3700+ S-939 2.2GHz 1MB Boxed 2145,-

[Grafikk/GPU]

Msi VGA-Card GeForce 7800GT 256MB PCI-E 2xDVI TV-Out V-In HDTV Ready Retail 3295,-

[Minne/Ram]

Geil 2048mb 2095,-

[Harddisk]

WD Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 16MB 985,-

[Kabinett]

Thermaltake Midi Tower Sopranos Black Transparent X Type Side Panel Window 695,-

[skjerm/LCD]

Hyundai Monitor 17" TFT TCO03 8mS 700:1 Analog Silver/Black Slim Frame 2095,-

[strøm/PSU]

Misc PSU Hiper 580W Modular ATX 2.2/12 Device Con./SATA/APFC/Silent 18dB Black 995,-

Legg inn kommentarer om komponentene jeg har valgt, og forslag til forbedringer.

Endret av StIFfmasT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ManagHead: Hvorfor et annet hovedkort? Er det noe galt med det han har valgt?

* Velg en annen CPU. F.eks den aller billigste enkeltkjernen ("Venice" 3000+) eller en aller billigste dobbeltkjernen ("Manchester" 3800+).

* Kjøp et 7800GT en annen plass og spar inntil ca 400kr. (Hvis ikke det du har valgt er valgt fordi det støyer mindre, bundelen eller andre spesielle ting)

* Kjøp heller Geil Value minne (samme specs) og spar ca 350kr.

* Kjøp en annen 250GB harddisk med SATA. Gi f. i om det kalles SATA-II eller ikke, og om den har 8 eller 16 MiB cache. Det spiller uansett liten rolle. Spar ca 200kr

Ellers greit :)

Hvis du gjør alle disse innsparelsene på til sammen nesten 1000kr så kan du enten stappe de pengene i lomma eller bruke de på noe annet fett. Kanskje råere skjermkort, råere CPU, eller en ekstra harddisk.

Lenke til kommentar

Det var akkurat den ram'en jeg tenkte på.

Det er ingen ytelseforskjell på harddiskene på grunn av de tallene der. Harddisken klarer uansett aldri å overføre raskere enn ca 60MB/s mellom platene og elektronikken på harddisken. Da spiller det lite om kabelen til hovedkortet takler 150 eller 300 MB/s.

NB. MB/s = MegaByte per sekund. Jeg tror det var det du mente. (Du skrev mbps som er forkortelse for millibit per sekund)

Lenke til kommentar

DVI = Digital Visual Interface som vil si at signalene fra skjermkortet ditt blir sendt digitalt til flatskjermen din, mye bedre bilde enn med VGA, som overfører signalene analogt. Så skal du legge i en LCD skjerm er det like greit å få en med DVI. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...