Gå til innhold

AMD64 pc til under 5k, er dette en bra pc?

Anbefalte innlegg

Har letet litt etter en bra men billig pc og jeg kom fram til disse komponentene:

AMD Athlon 64 3200+ (Venice)

ASUS A8N-E hovedkort

ASUS GeForce 6200 128MB

Chieftec BX 01 kabinett m/360W psu

Hitachi Deskstar 7K80 80 GB S-ATA

Thermaltake Silent Boost K8 cpu kjøler

TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB (2x512)

Rimeligste totalsum 4274kr

Hva syntes dere om dette? Er det noe jeg burde endre, helst billig fordi jeg har ikke så mye cash.. Men er dette noe å satse på, men jeg skal jo oppgradere skjermkort og sånt med tiden bare jeg får meg litt penger :dribble:

Takker for alle svar!!

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill PC står det i topic. Jeg kan ikke akkurat kalle det du har satt opp der en spill pc. Skjermkortet er hvert fall ikke godt nok. Spørs jo seff hva du skal spille, men når du skriver SPILL pc så høres det ut som du er en gamer. Tror nok du bør spare litt til jeg. Eller gå for ett 6600 GT kort.

Lenke til kommentar

Jeg synes PC'en er ganske grei med ett unntak: Skjermkortet. For å få denne PC'en opp på et spillbart nivå bør chr1st3r byttet ut geforce 6200 med minst geforce 6600GT eller Radeon X1300Pro. Det vil si ca 500-800kr opp i budsjett. Uten denne oppgraderingen er det kun spill som er minst 2 år gamle man får full glede av selv på lave oppløsninger.

Edit: Pass på at hovedkortet kan oppgraderes til Athlon64 X2 i fremtiden.

Edit: Hvis du skal overklokke så kan du fint nøye deg med Athlon64 3000+ og dermed spare noen kroner. Legg merke til at 3200+ er billigere i prisguiden kun fordi den selges UTEN vifte. En ok vifte koster likevel et par hundrelapper så du kan gjerne kjøpe 3000+ MED vifte til samme prisen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja ja, det var det skjermkortet jeg lurte på... Men jeg er en som spiller bf2, san andreas css osv. Så jeg trenger ikke det værste skjermkortet. og ja den støtter Amd Athlon X2.. Men har dere noen forslag på et skjermkort i mellomklassen til en grein pris??

Takker for svar

Lenke til kommentar

Ja, ta en dårligere prosessor og et bedre skjermkort. Det beste pris ytelse du får i det segmentet i dag er x800gt. Så kjøper du deg 3000+ og så begynner det å ligne på no ser du. :thumbup:

Har vært innom qxl og finn.no og du er heldig om du finner noe der inne som i det heletatt er verdt prisen. VELDIG mange eksempler på ting som ville vært nærmest billigere om du hadde kjøpt nytt/eller lik pris. Så det er ikke ofte det lønner seg. :whistle:

Lenke til kommentar
Har vært innom qxl og finn.no og du er heldig om du finner noe der inne som i det heletatt er verdt prisen. VELDIG mange eksempler på ting som ville vært nærmest billigere om du hadde kjøpt nytt/eller lik pris. Så det er ikke ofte det lønner seg. :whistle:

5048486[/snapback]

Begge de to plassene er definitivt selgers marked. Altså at selgere for veldig gode priser, mens kjøpere får veldig dårlige priser. Jeg liker ikke urettferdige handler så jeg holder meg heller til bruktmarkedet her på hardware. Her er det mye bedre priser for kjøpere siden selgere stort sett er klar over hvor mye produktene deres har sunket i verdi når de selger. Ta en kikk på skjermkort-avdelinga her: http://bruktmarked.hardware.no/kat.php?k=77

Lenke til kommentar

Hovedkortet ser greit ut. Godt med oppgraderingsmuligheter og støtte for X2. (Jeg vet ikke hvordan det er til overklokking, men brikkesettet er i hvertfall bra)

PSdata har forresten ukens tilbud på geforce 6600GT PCIe denne uka til 1175 kr. (du får sjekke om det lønner seg med tanke på frakt)

Lenke til kommentar

POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail

1 295,00

Acase Chameleon Miditower Sort m 400 w psu (aner ikke noe om kvaliteten på denne)

595,00

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED

1 150,00

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

849,00

Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4

895,00

Tot: 4 784,00 (inkl. mva.)

Tror du om den? Cpun klokker vell ganske gjennomsnittelig til 2.3 ghz med stock kjøling og da har du en helt greit ytende pc.

Edit: Alt fra netshop

Edit2 : Ja da bæsja på leggen :( Glemte hd. Pris med 80 Gb blir 5200....

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Det er jo en bra pc, men jeg tror jeg holder meg til det jeg har funnet... Men innen skjermkort, så velger jeg et litt billig, for jeg har jo komf om et halvt år så da skal jeg invistere i et bra skjermkort og litt annet stuff, hehe! :dribble:

Men er alt kompatibelt med hverandre(tenker på ram osv)

Handlevogn:Handlevogn`a mi

Takker for svar!

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...