Plecto Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Har nå gitt helt opp. Hvordan brenner man en dvd? Har laget en hjemmelaget film med Pinnacle Liquid editon 5.5, men får den ikke over på dvd. Brenningsfunksjonen som er i liquid fra før fungerer ikke. Har testet programmet på flere pcer, men det står fortsatt "no burner avaiable". Har plugget ut og inn alt som er av dvd brennere og cd brennere, men uten hell. Jeg prøvde da å converte det over til et dvd image. Prøvde å brenne den over på dvd med nero (brukte dvd-brennings funksjonen), men uten hell. Dvd spilleren vil ikke lese den. Uansett hva slags instillinger jeg har, både på nero og liquid så vil ikke dvd spilleren lese den og det er ikke dvd spilleren som er ødelaget for hvis jeg prøver å åpne den med programmet dvd shrink så får jeg beskjed om at den ikke støtter dvd en. Neste jeg gjorde da var å converte det fra liquid til en avi fil, og dette gikk da naturligvis fint. Så tenkte jeg at jeg kunne bruke et annet program til å convere fra avi til dvd. Lasta ned et tonn med trail-programmer, men enten så ble utslaget et mpeg fil som ikke nero kunn lese eller så klarte ikke trail versonen å converte hele greie. Vet dere forresten hvoran man utnytter denne mpeg fila? Er det da noen som vet et gratis eller trail progam som klarer å convertere en 20 minutters avi fil til dvd? Og da snakker jeg om disse VOB, IFO og BUP filer, ikke mpeg. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) 1. last ned Nero 2. velg -> Foto & video -> lag en video Cd ? Men sjekk om dvd spiller'n din støtter cd-r, (hvis det er den typen cd du bruker) Ellers, så er Ashampoo Movie Shrink & Burn 2 et alternativ Endret 23. oktober 2005 av crawford Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Litt av poenger er jo at det skal være dvd da. For det første så har jeg nettopp kjøpt en spinel med 50 fine dvd plater. For det andre så har jeg ikke vanlige cder for det tredje så er det vel ikke alle dvd spillere som støtter vcd og svcd? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Må oppdatere litt her. Fant et program (WinAVI video converter) som klarte jobben og nå klarte faktisk dvd shrink å lese dvden. Jeg trur det var det at når jeg converta til dvd med liquid så ble det en sånn stor "play" knapp når jeg startet filmen. Det ble det ikke nå. Men uansett så klarte ikke dvd spilleren å lese filmen Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Ingen som kan hjelpe meg! Har et kjempe problem her... flere som venter på å få sett filmene mine her, men det går jo ikke! Skulle gjerne hatt sendt inn Frank Strangler til en konkuranse også. Flere som mener at den er konkuranse dyktig. Ingen som har litt peil på dvd her som kunne slengt inn noen hjelpende ord? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Dette var virkelig dårlig... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har du bare prøvd DVD platen på en DVD spiller? Noen spillere tar bare DVD+R og noen andre igjen tar bare DVD-R. Det jeg pleier å gjøre er å brenne DVD platen med Nero og sette instillingen til DVD-ROM, da øker du sjansen for at DVD spilleren din klarer å lese platen til 99% sånn ca, hvis det er det som er problemet da. Men det er ikke alle DVD brennere som kan settes til å brenne som DVD-ROM (går forresten bare med DVD+R plater, ikke DVD-R) Hvilken DVD brenner har du, og hvilken DVD spiller har du? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Memorex dvd spiller og en NEC DVD-brenner ND-3550. Jeg har dvd+r dvd plater. Hvor i nero er det jeg gjør denne instillingen? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hvis du bruker NERO, så bruker du vel følgende fremgangsmåte? *Velger DVD recorderen i listen over tilgjengelige brennere *Velger "DVD Video Files" *Legger alle VOB , BUP og IFO filer i "Video-TS" mappen *Brenner på vanlig måte, og husk på at du må krysse av for finalisering om dette ikke er gjort (tror den er grå, for det gjøres uansett tror jeg). Dette har jeg aldri hatt problemer med. EDIT: Hva slags DVD plater har du kjøpt (merke)? Noen DVD spillere er følsomme og nekter å spille DVD plater av dårlig kvalitet. Verbatim er et av de trygge merkene du kan kjøpe, men det finnes også flere. Endret 27. oktober 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Har prøvd mange dvd brenne cder hvor da de jeg har nå er verbatim (er ikke helt sikre på de andre). Jeg har tidligere lagt inn dvd filmer med dvd shrink og deretter brent det ut på akkurat samme måte som du nevner ovenfor, og da har det fungert med dvd spilleren min. Du sa du aldri har hatt sånne problemer før. Prøv å convert en avi fil til dvd med et eller annet trial program fra download.com og se om det fungerer? Fungerer det så må det jo være noe feil med pcen min eller dvd spilleren. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har konvertert AVI filer en gang før i tiden, og så lenge jeg fikk konvertert den fra AVI til DVD filer, så har de fungert helt fint både i den stasjonære DVD spilleren og PC'en. Men kan jo være at programmet du bruker ikke lager helt kompatible DVD filer ut av AVI filene dine. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg kastet nettop en NEC ND-3500 i søpla fordi den nektet å lese platene den brant og generelt oppførte seg som en idiot. Kansje din spiller har samme defekt. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Har nå prøvd å brenne med en annen pc (og annen dvd brenner), men dvd spilleren min klarer det fortsatt ikke. Det kan jo godt hende at det er dvd spilleren min sin skyld, men jeg tviler på at det er den eneste dvd spilleren der ute som har det problemet og da vil jo ikke dvden min være kompatibel med alle dvd spillere. Lenke til kommentar
moviemaker77 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har nå prøvd å brenne med en annen pc (og annen dvd brenner), men dvd spilleren min klarer det fortsatt ikke. Det kan jo godt hende at det er dvd spilleren min sin skyld, men jeg tviler på at det er den eneste dvd spilleren der ute som har det problemet og da vil jo ikke dvden min være kompatibel med alle dvd spillere. 5081009[/snapback] De fleste dvd spillerne som brukes på tv tar dvd+r plater. Jeg har plextor brenner og jeg har aldri hatt noe som helst problem med å hverken brenne eller at de platene jeg brenner ikke fungerer på dvd spillere til tv'er. Jeg bruker verbatim dvd+r plater men har brukt andre merker også. Plextor går for å være den beste brenneren , men det finnes sikkert andre bra brennere også. Dvd brennere av andre merker har jeg ingen formening om siden jeg ikke har brukt disse. Kan hende at det er andre komponenter i pc'en som lager problemene, men det er ikke godt å si. Men muligheten er tilstede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå