errgo Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg trenger en anbefaling til komplett bilstereo og råd om hvor jeg bør kjøpe/bestille delene. Jeg skal ha CD spiller med MP3, 6x9" høytalere, forsterker, 10" eller 12" sub og kasse. Jeg er ute etter best mulig lyd i forhold til prisen. Anlegget skal stå i en Amazon. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg ? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg ? 5048184[/snapback] Vet ikke. Er usikker på hva bilstereo pleier å koste. Best mulig i forhold til prisen tenkte jeg. Mest mulig for pengene. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Ville heller anbefalt deg å kutte ut 6x9" og sette et komp. sett foran.. -Går ut ifra at du tenkte å ha 6x9" bak... Du vil jo ikke sitte med ryggen til konserten? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Ville heller anbefalt deg å kutte ut 6x9" og sette et komp. sett foran..-Går ut ifra at du tenkte å ha 6x9" bak... Du vil jo ikke sitte med ryggen til konserten? 5048216[/snapback] Grunnen til at jeg vil ha 6x9" er at det allerede er hull til det bak i hattehylla. Da slipper jeg å skjære til hull i dørene. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Du har ikke orginale høytalere fremme da som du kan bytte ut? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Du har ikke orginale høytalere fremme da som du kan bytte ut? 5048264[/snapback] Nei, kun noen dårlige 6x9" bak i hattehylla, som fulgte med bilen da jeg kjøpte den. Det er ingen plass å montere høytalere framme. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Anbefaler at du bare trekker stoff over hullene i hattehylla eller bare legger høyttalerdeksler over. Dette for at lyden av suben skal slippe bedre inn i kupèen. Evt. kan du vurdere montering av etpar 8" eller 10" direkte i hattehylla og lage kasse under. Har du plass til en kickpanelmontering så anbefaler jeg en kikk på denne tråden Har du iPod så kan jeg jo anbefale Alpines spillere som er klargjort for dette. Har du ikke iPod kan du jo gå for en DVD spiller. Får plass til endel mp3'er på en DVD Dette koster nok litt, men siden du ikke oppgir en størrelsesorden på pris er det vanskelig å komme med konkrete forslag som er forenlig med hva du kunne tenke deg å gi. Vil i det lengste anbefale dør/kickmontering. Dette vil helt klart gi best lyd. Du burdte kanskje også vurdere demping om du sliter med skranglelyder el.l. Finnes mye bra på markedet for å ta seg av dette også Lenke til kommentar
errgo Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Ok, tror jeg går for kickmontering da. Det er god plass, ca. 30x30 cm og ca. 8-10 cm mellomrom mellom venstre side og dimmebryteren (som er på gulvet). Hattehylla er ca. 8" bred, men jeg vil helst ha 10 tommer(e) (eller evt. 12 tommer(e)), så jeg går nok heller for kasse i bagasjerommet og høytalerdeksler over 6x9" hullene. Jeg er ikke ute etter et altfor dyrt anlegg, maks 5000,- tenkte jeg. Hvor mye dyrere er en DVD spiller enn en MP3 spiller? Jeg har ikke iPod forresten. Har forsåvidt ikke DVD brenner heller, men har jo venner som har. Endret 23. oktober 2005 av Roger23 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Skal du ha sub, spiller, høyttalere og forsterker til 5k vil det ikke bli rare sakene er jeg redd. Sats heller på kvalitet i alle ledd og vurder innkjøp av sub og forsterker senere er mitt råd. Gå for en god spiller og etpar gode 6*9" i kick. Gjerne de som det linkes til, testa og utprøvd med godt resultat. Du får knallfin lyd for en billig penge med disse Kombinerer du høyttalerne med denne spillern vil du ha meget bra saker og godt med muligheter for utbygging Endret 23. oktober 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå