Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, grafikken henger seg opp i spill

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med det her! Sitter på følgende hardware:

Windows XP Proffesional x64

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 (ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16)

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 (dual core)

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 (PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo Golden Sample)

Creative Soundblaster Audigy 2 zs platinum pro (langt navn=en ekstern boks tilkoblet lydkortet) :D

IntelPro 1000mbit nettverkskort

2048 ram (Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 & Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB)

Problemet er at alt går som smurt så fort jeg bestemmer meg for å spille, samme hvilket spill det er, så henger grafikken seg etter 15-20 minutter med spillingen og pc'en låser seg og må restartes. Jeg har slått av onboard lyd og nettverk i bios, har også nyeste drivere til alt, har slått av aa og vsync også, samt at jeg ikke bruker noe refreshtools eller hzfix. Så nå er jeg helt tom for ideer, hvis noen her kan ha peil på hva problemet er så ikke nøl med å foreslå løsninger, for jeg er temmelig sugen på å få brukt maskina til det jeg har bygd den til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, får ikke sjekka en dritt faktisk, bare i på cpu temp i bios etter reboot, og den er helt fin (under 50), det snodige meg gkortet, jeg får jo maks fps i for eks cs source (100 som jeg har satt det til) men det klikker jo, og det gjelder alle spill, også de jeg ikke har gjort noe med grafikken.

Lenke til kommentar

okey, ser ut til at jeg har fått fikset det gitt, plutselig virka en eldre driver bedre en den nyere, enda jeg har prøvd den eldre før (??snodig??). Så nå får vi bare vente og se hvor lenge det varer, hører sikkert fra meg om det går til høvlete helvete igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...