Gå til innhold

Hva er "Python.exe"

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg har lett litt på web'en uten resultat og lurer dermed om noen kan forklare meg hva python.exe er for noe. Denne prosessen har begynt å kjøre ved oppstart og jeg lurer egentlig på hva det er og ikke minst hva den gjør utenom å gjøre oppstarten tregere :whistle:

MvH

Remerser

PS:Og ja; vet at python er et programmeringsspråk laget av Guido van Rossum som en etterfølger til ABC, men jeg lurer uansett mer på hva python.exe har for oppgave.

"Update": En venn fant denne tråden på et annet forum, her finnes det ikke noe svar, men kanskje kan hjelpe dere litt mer enn min elendige forklaring ovenfor:

http://forums.scotsnewsletter.com/index.php?showtopic=12449

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Python er som du sier et programmeringsspråk, men den fungerer på samme måten som Java, dvs. at programmet kjøres under en virtual machine som da er Python.exe

Starter du Python.exe uten parameter, kommer det opp et console vindu hvor du kan skrive in python kommandoer, som blir parset og utført.

Hva python.exe gjør, avhenger av hvilket prigram den starter, sjekk startup på maskinen din.

Lenke til kommentar

Hei GeirGrusom.

Jeg fikk tips om dette av en bekjent og har prøvd å sette meg inn i problemet men har sålangt ikke klart å finne ut hvem som bruker python.exe. Som antydet i den tråden jeg linket i så tror jeg dette helt klart har noe med IBM å gjøre. Skal se nærmere på problemet idag når jeg forhåpentlighvis har mer tid til å se på saken.

Jeg er overbevist om at inget skjer om jeg terminerer dette da jeg har prøvd det, men ærlig talt så irriterer det meg mer at jeg ikke kjenner igjen hva som står bak enn at det tar litt CPU ved oppstarten.

MvH

Remerser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...