diversity Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 http://diversity.hem-design.com/v2/ http://diversity.hem-design.com/v2/style.css jeg har laget en div som heter venstresak, som skal være dette bilde som repeteres nedover vedsiden av "content".. Det samme skal være på høyresiden. Men saken er at bildet jeg skal ha, vises ikke i det hele tatt.. Så jeg kan ikke få plassert det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 div#content{ background:url(bildet.gif) repeat-y;} ? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 div#content{background:url(bildet.gif) repeat-y;} ? 5047556[/snapback] Det skjedde ikke noe mer spess når jeg gjorde det Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det repeterer iallefall bildet nedover i div#content. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 hmm.. den gjør iallefall ikke det.. Men bildet vises jo ikke på siden i det hele tatt.. skal jeg kanskje legge bildet inn i html og så plassere den med css? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Om det er et bakgrunnsbilde, skal du peke til det via css. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) jaja.. da får jeg fortsette å stresse litt EDit: fikk opp bilde nå.. men det var kun når jeg satt det inn i html'en.. Kan jeg ikke bruke background-image i andre divs enn content? For jeg skal ha den i den som heter #venstresak. Edit2: prøvde koden jeg brukte på footeren på den andre siden (http://diversity.hem-design.com) background: url(footer_ny4.gif) repeat-x; Men det funket heller ikke.. Endret 23. oktober 2005 av diversity Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Nå fjernet jeg alt som hadde med noe annet å gjøre. Og la heller inn dette bildet som bakgrunn i #container.. Det skjer forsatt ikke noe Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 man må vel sette en bredde og en høyde på den diven bakgrunnsbildet skal være i? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 jeg har prøvd å få et annet til å repetere nedover også.. men det funket ikke da brukte jeg denne: #venstresak {background-image: url (back1.gif) repeat-y; width: 20px; height: auto;} Men den funket også dårlig Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 hva skjer om du setter høyden på div'en til f.eks 100px istedefor auto, virker det da? For meg virker det som at div'en ikke strekkes nedover da det ikke blir satt noen høyde på den (dette vil du nok se om du setter på en border på div'en). Den auto som du setter på høyden, hva gjør den egentlig? høyden blir satt automatisk utifra hva? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Vet ikke.. leste noe i et tutorial om det.. Funket uansett ikke å sette inn noe greier der.. ingenting vises :S Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) nå har jeg en løsning her, dytt inn en ";" mellom "(back1.gif)" og "repeat-y;" slik at det blir. #venstresak {background-image: url(back1.gif); repeat-y; width: 20px; height: auto;} Da funker det hos meg. Edit: fjernet mellomrom mellom "url" og "(back1.gif);" da skal det funke Endret 24. oktober 2005 av Zed-smeltelim Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 nå har jeg en løsning her, dytt inn en ";" mellom "(back1.gif)" og "repeat-y;" slik at det blir. #venstresak {background-image: url(back1.gif); repeat-y; width: 20px; height: auto;} Da funker det hos meg. Edit: fjernet mellomrom mellom "url" og "(back1.gif);" da skal det funke 5053311[/snapback] jeg får det ikke til med den koden.. Skjønner ikke hva som skjer, har brukt akkurat samme metoden på footeren på den andre siden min.. *føle seg dum* Lenke til kommentar
DevN Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 #container { background: url("back1.jpg") repeat-y; width: 542px; height: 300px; } Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 jeg får det ikke til med den koden.. Skjønner ikke hva som skjer, har brukt akkurat samme metoden på footeren på den andre siden min.. *føle seg dum* 5054548[/snapback] hmm, veldig rart at det ikke skal gå da! har du riktig adresse til bilde? (utifra koden skal bilde ligge i samme mappe som .css fila) Bruker du riktig filendelse? (jpg, gif). Webhotellet jeg bruker er nøye på det med store og små bokstaver i filendelsen. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Har fått det til nå.-. iallefall litt http://diversity.hem-design.com/v2/ det eneste jeg mangler er å få siden sentrert.. har prøvd background-position: center men den ville ikke helt Endret 25. oktober 2005 av diversity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå