Gå til innhold

Hvilken ''væske'' er best?

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg lurte bare på om det finnes noen væsker (kjølevæske) eller noe for biler eller noe, som kan få min vannkjøling KALD?

Nå har jeg bare den væsken jeg fikk med kit'et liksom, men jeg har lyst å prøve noe havy hvis dere vet om noe...

Jeg leste dette her i en annen tråd: Destillert vatn eller batterivatn kan kjøpast på apotek og bensinstasjonar, frostvæske finn du òg i bensinstasjonar, UV-tilsetning og korrosjonsbeskyttelse

finner du på webshops som f.eks Microplex eller Netconnection, og

algedrepande middel får du kjøpt i dyrebutikkar

Dei fleste bruker frostvæske og destillert vatn i blandingsforholdet 10%:90% eller 15%:85%. Frostvæske har primært som oppgave å holde vekk algar og annan skit som kan feste seg i slangar og blokker og som antikorrosjonsmiddel. I tillegg setter det ein fin blåfarge på vatnet.

Om du har frostvæske treng du ikkje korrosjonsmiddel (som acfluid) og omvendt.

Vil dette gi mye mer kulde enn med den TT væsken jeg fikk med mitt kit?

mvh Arne

Endret av egOIst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du finner noe sånt. Det jeg tenkte på var at noen væsker leder varme bedre enn andre, men der er vann veldig bra. Så det er ikke noe vits i å bytte. Kjøp deg større radiator istedet.

5048242[/snapback]

Vann er en grei varmeleder da, men grunnen til at det tilsettes fosrskjellige stoffer som "alc" er for å høyne vannet kokepunkt, for å få lavere frysepunkt og ikke minst - vannet blir en bedre varmeleder. Så hvis du er ute etter MAX-Nedkjøling så er det beste jeg kan anbefale frostvæske for bil! Den inneholder alt mot korrusjon osv.....det skal jeg bruke i første omgang. Altså du finner ikke noe bedre enn væska som er anbefalt til vannkjlølinga, den er til og med fortynnet (vannet er fortynnet for en bedre egenskap). Det siste jeg ikke må glemme er at væska som følger med i pakken "Big Water 12cm" fra ThermaTake er akkurat samme som frostvæske til bil!

Håper jeg hjalp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...