meanbean Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Har eit Gainward 6600 skjerm kort (AGP) som eg skal vannkjøle med ei blokk eg har liggande. Den er frå eit Gf4 kort og har vert brukt på gf4 og eit 9800 Pro kort. Når eg fjerner vifta på 6600 kortet mitt er det 2 brikker bak vifta. Den store er naturlig nok kjerna men den andre har eg etter litt lesing rundt om funne ut er AGP - PCI-E bro. Kjøle blokka eg har tenkt å bruke er bare ca 4x4cm. og dekker berre kjerna, er det nok kjøling av broa vis eg limer på ramsinks?? Kva problem kan oppstå ved dårlig kjøling av broa?? MVH Meanbean Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 har ikke egen erfaring så bare skriver det jeg selv har hørt. Den skal vistnok bli veldig varm og burde da helst ha noe bedre enn ramsink, eller iallefall en vifte som blåser på denne Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 hmmm..... Skal tro om det kan fungere å lege ein kobber plate som forstørrer kjøle blokka?? med så lav luft flyt som eg har i kabinettet er det kansje ikkje so dumt med ei vifte så en kjøler ram brikkene litt også Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Blokken som du nevnte, den som dekker begge kjernen - i teorien skal det gå an å bruke den! Hvis det er vannkanaler som går rundt i hele blokka, og du dekker begge kjernen helt så skal det går bra! I verste fall (hvis kjernen blir for varm) så vil du oppleve "lagg" i spill o.l.! Så egentlig er det bare å prøve med litt kjølepasta og en blokk! (skriv hvis du har prøvd, vil vite hvordan det gjikk) Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Då er vannkjølinga av skjermkortet mitt ferdig. Brukte min gamle Aquacomputer Geforce4 vann blokk. Den er litt modifidert med nye feste hull til å passe mitt avdøde 9800 Pro For å kjøle PCI-E broa brukte eg en Revoltec passiv ramkjøler. Då arealet på broa er så lite at limen ikkje fester godt nok forsterka eg festet med eit strips. Core temp er ca50 grader etter ei runde 3dmark03 på 409/683 Bilder: http://home.no/meanbean/ Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 har ikkje max klokket endå. Kjører no med samme klokking som som eg gjorde med Stock kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå