ford4 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Har en Ford Sierra 93 mod. 2.0 l bensin (DOHC) Skiftet tidliger termostat da temperaturmåler begynte å vise noe høyt nivå. Hørtes også ut for å være luft i kjølesystemet. Etter skifte av termostat viste temperaturmåler noe lavt nivå. (igjennomspylte/skiftet samtidig kjøleveske/vann) Har kjørt med noe lav temperatur på motoren noen måneder nå, og det høres fortsatt ut som om det er luft i kjølesystemet. Så her en dag da jeg skulle starte en kald bil, viste temperaturmåleren topp temp. (nåla for maks til værs, med kald motor.) Kan det ha noe med følere i motorblokka ? Har hørt det finnes to slike, men har ikke funnet dem ennå. Endret 23. oktober 2005 av ford4 Lenke til kommentar
ford4 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Har en Ford Sierra 93 mod.2.0 l bensin (DOHC) Skiftet tidliger termostat da temperaturmåler begynte å vise noe høyt nivå. Hørtes også ut for å være luft i kjølesystemet. Etter skifte av termostat viste temperaturmåler noe lavt nivå. (igjennomspylte/skiftet samtidig kjøleveske/vann) Har kjørt med noe lav temperatur på motoren noen måneder nå, og det høres fortsatt ut som om det er luft i kjølesystemet. Så her en dag da jeg skulle starte en kald bil, viste temperaturmåleren topp temp. (nåla for maks til værs, med kald motor.) Kan det ha noe med følere i motorblokka ? Har hørt det finnes to slike, men har ikke funnet dem ennå. 5047331[/snapback] Har skiftet temperaturgiver som står på høyre side i mottorblokka. Denne kostet meg Kr. 193,- på BILXTRA, og jobben tok ca 10 min. FORD skulle ha ca 3 ganger så mye for samme giveren. Nå er temperaturnåla normal igjen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Pump på slangene til radiatoren når du har lokket til kjøleveska opp, da får du mye av lufta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå