Gå til innhold

Forsterkere. NAD C272 vs Behringer A500 PA

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Hva ville vert forskjellen på å kjøpe denne PA forsterkeren.

Behringer A500 til ca 2295,-

http://www.behringer.com/A500/index.cfm?lang=ENG

Mot feks denne HIFI Forsterkeren.

NAD C272 til ca 5000,-

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4639

Behringerforsterkeren er visst en ultra linær studioforsterker, så den må jo nesten låte litt bra den og, men kan den skade høyttalerene mine som er hifi? siden den er lagd for PA? Skjønner ikke helt dette greiene. :dontgetit:

Noen som kan Forklare meg? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PA forsterker kan ikke skade høyttalerne dine.

en anen må nok desverre forklare forskjellen på PA og hifi har ikke tid akkurat nå.

kort forklart PA brukes til konserter på grunn av evnen sin til å spille høyt (PA = Public Audio elns.)

HiFi er laget mer for hjemme bruk og der er det lagt mer vekt på detaljer og lydkvalitet.

EDIT: vet ikke helt om det jeg trur er riktig ER riktig da men P hehe. correct me if im wrong.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Stemmer det oddis89 sier ja. PA forsterkeren vil ikke skade høyttalerne dine. Det som ikke er noe særlig med PA-forsterkere er at de ofte har mange stygge LED`s på seg, og en vifte som bråker. Vet ikke om denne har det men. Orket ikke å lese teksten på den, men det kan du jo gjøre selv.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
PA forsterker kan ikke skade høyttalerne dine.

en anen må nok desverre forklare forskjellen på PA og hifi har ikke tid akkurat nå.

kort forklart PA brukes til konserter på grunn av evnen sin til å spille høyt (PA = Public Audio elns.)

HiFi er laget mer for hjemme bruk og der er det lagt mer vekt på detaljer og lydkvalitet.

EDIT: vet ikke helt om det jeg trur er riktig ER riktig da men P hehe. correct me if im wrong.

5070543[/snapback]

Public Adress heter det

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
Stemmer det oddis89 sier ja. PA forsterkeren vil ikke skade høyttalerne dine. Det som ikke er noe særlig med PA-forsterkere er at de ofte har mange stygge LED`s på seg, og en vifte som bråker. Vet ikke om denne har det men. Orket ikke å lese teksten på den, men det kan du jo gjøre selv.

5071345[/snapback]

Ehh, eg driter oppi stygge leds, bare den kan spile, driter i viften og faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...