qrs Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Noen tips til et bra program for å gjøre om størrelse og kvalitet på bilder fra digitalkamera til bruk på hjemmesiden? Syns ikke kvaliteten på bildene blir så bra i det programmet jeg har brukt til nå. Noen som også kan tipse meg om gunstig kvalitet, oppløsning osv. på bilder til web? Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Les mitt innlegg på denne linken (nederst) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=432036&hl= Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Sitegenwiz er et greit program. Dette programmet kan grabbe et en mappe med bilder og poste det ut på din hjemmeside med innebygget ftp program. Gratis versjonen holder til mitt bruk. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 har du photoshop og setter deg inn i automat batch funskjonene der så er det vel strengt tatt ikke grenser for hva du kan gjøre.. kan virker litt avansert til og begynne med, men når du får satt det opp riktig funker det som en drøm. den enkle varianten er jo og gjøre slik som paalwa nevner og bruke webphoto gallery funksjonen i photoshop. litt mindre valgmuligheter, men burde holde til vanlig bruk. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 En kjapp og enkelt måte å resize mange bilder er å bruke ImageResizer. Dette er en "addin" for Windows XP, og er gratis. Som sagt, veldig enkelt og greit. Jeg har brukt dette til å resize bildene etter post-prosesseringen i Photoshop. Bildene kan du se ved å trykke linken i signaturen min, og du kan selv bedømme om kvaliteten på "resizing" er bra nok for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå