Daniel-san Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 skal kjøpe WIN XP jeg, men hva er hovedforskjellen på Home og proff egentlig ? Bruker bare PC'n min til surfing og spilling..... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 xp proff har bedre støtte for drivere og compatibel med flere hardware ting Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Du får ingen særlig nytte av pro når du bare bruker maskinen til surfing og spilling, den er jo endel dyrere, og du vil komme til å betale for mange egenskaper du ikke en gang vil legge merke til er der. Home holder lenge for deg. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 xp proff har bedre støtte for drivere og compatibel med flere hardware ting 5047287[/snapback] Hvor har du det fra? Til spilling og surfing er det etter min mening ingen grunn til å kjøpe XP Pro. Jeg har begge deler, Pro på den stasjonære og Home på den bærbare. Jeg kunne greid meg godt med Home på begge, men det er litt kjekt å kunne sitte på den bærbare og logge på Pro maskinen med remote desktop. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 xp proff har bedre støtte for drivere og compatibel med flere hardware ting 5047287[/snapback] Tull!Pro har mulighet for flere tjenester, spesielt innenfor nettverk og administrering. Pro og Home er nøyaktig like kjappe, Home er faktisk litt kjappere i noen tilfeller pga. færre tjenester (services) som kjører. Home støtter én fysisk prosessor/kjerner og to logiske prosessor, mens Pro støtter to fysiske prosessorer/kjerner og to logiske prosessorer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 NTFS Sikkerhets grupper o.l. er vel nærmest fraværende i home. Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 XP pro er klart det beste valget uansett. Home edition er en ned strippa versjon med færre muligheter... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Trådstarter spurte ikke om hvilken XP utgave som har flest muligheter, men hvilken som dekker hans behov til spilling og surfing. Jeg kan ikke se noen grunn til å bruke ekstra kroner på Pro versjonen hvis han ikke har bruk for de ekstra mulighetene. Spill og surfing går ikke noe dårligere på Home versjonen. En stakkar må jo bli forvirret når han stiller et enkelt spårsmål og bl.a. får servert tull som at Pro versjonen er mer kompatibel med diverse hardware. Endret 24. oktober 2005 av Mythos Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Skal du bruke utvidede nettverksfunksjoner som remote desktop og domener? Hvis nei så vil jeg si at Home vil være valget ditt. -KJ Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Skal du bruke utvidede nettverksfunksjoner som remote desktop og domener? Hvis nei så vil jeg si at Home vil være valget ditt. -KJ 5050757[/snapback] Svaret er nei. Da blir det Home Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Et lite tips hvis du ikke viste om det: Kjøp det sammen med et ”tredjeparts retail hardware produkt” så kan du kjøpe en oem versjon og spare 1000 - 2000,-. Dette kan være for eksempel: skjerm, tastatur, mus o.l. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Et lite tips hvis du ikke viste om det: Kjøp det sammen med et ”tredjeparts retail hardware produkt” så kan du kjøpe en oem versjon og spare 1000 - 2000,-. Dette kan være for eksempel: skjerm, tastatur, mus o.l. 5051479[/snapback] Men da sitter du uten manual og uten support fra Microsoft De som kjøper OEM utgave av Windows må enten fikse problemer selv, eller få butikken du kjøpte den til å gjøre det. Kjøper du full versjon får du mao helpdesk med på kjøpet. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Et lite tips hvis du ikke viste om det: Kjøp det sammen med et ”tredjeparts retail hardware produkt” så kan du kjøpe en oem versjon og spare 1000 - 2000,-. Dette kan være for eksempel: skjerm, tastatur, mus o.l. 5051479[/snapback] Men da sitter du uten manual og uten support fra Microsoft De som kjøper OEM utgave av Windows må enten fikse problemer selv, eller få butikken du kjøpte den til å gjøre det. Kjøper du full versjon får du mao helpdesk med på kjøpet. 5051647[/snapback] For meg hadde ikke dette vært verd 1000/2000 kr. Manualer kan du laste ned bla. fra Microsoft og support trenger man sjelden samt at problemene sannsynligvis kan løses på en enkelmåte ved å poste problemet her. Når det er sagt ser jeg poenget ditt. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 kjøpte XP Home med SP2 på QXL for 800,- Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 hørt rykter om at home ikke støttet dobbeltkjerne prosessorer? stemmer dette, isåfall er jo det et rimelig stort ankepunkt. for meg hvertfall.. ellers så er det jo ikke så lenge til Windows Vista slippes nå eller? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 xp proff har bedre støtte for drivere og compatibel med flere hardware ting 5047287[/snapback] Hvor har du det fra? Til spilling og surfing er det etter min mening ingen grunn til å kjøpe XP Pro. Jeg har begge deler, Pro på den stasjonære og Home på den bærbare. Jeg kunne greid meg godt med Home på begge, men det er litt kjekt å kunne sitte på den bærbare og logge på Pro maskinen med remote desktop. 5047336[/snapback] ta en titt her http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/how.../choosing2.mspx Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 kjøpte XP Home med SP2 på QXL for 800,- 5094331[/snapback] Godt valg. Kos deg med den aller beste Windowsteknologien som MS har klart å lage -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 hørt rykter om at home ikke støttet dobbeltkjerne prosessorer? stemmer dette, isåfall er jo det et rimelig stort ankepunkt. for meg hvertfall.. ellers så er det jo ikke så lenge til Windows Vista slippes nå eller? 5094346[/snapback] Vista kommer no ikke før om minst et halvt år... Og til surfing og spilling så er ikke DualCore eller SMT så veldig akuelt i dag. Når dette blir skikkelig støttet i spill, så er nok Vista sluppet og tilgjengelig til en hyggelig pris for en oppgraderingslisens... -KJ Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 her er et utdrag av link jeg la ut Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Og det du la ut der har blitt fortalt tidligere i tråden... -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå