Aes456 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 For en stund siden fikk jeg en sub med kasse av en jeg kjenner. Jeg koblet den til stereoanlegget, men problemet er at lyden er så lav. Jeg må guffe skikkelig opp for at jeg skal høre den, men da er problemet at de andre høyttalerene blir ubehagelig høye. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Horror Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 For en stund siden fikk jeg en sub med kasse av en jeg kjenner. Jeg koblet den til stereoanlegget, men problemet er at lyden er så lav. Jeg må guffe skikkelig opp for at jeg skal høre den, men da er problemet at de andre høyttalerene blir ubehagelig høye. Hva kan jeg gjøre? 5047149[/snapback] Har du skrudd opp volumet på selve suben?? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Det er ikke noe volum eller lignende. Bare elementet og kasse. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Er det mulig å kjøpe volumkontroll eller noe lignende? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 hvilken forsterker bruker du ? er det en passiv sub ( regner med dette ) hvilken utgang på forsterkeren bruker du Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Det er en gammel jvc forsterker med 2x utganger fronthøyttaler og 2x bakhøyttaler. Jeg har 2 høyttalere koblet på frontinngangene og subben på en av bakinngangene. Jeg har prøvd andre innganger men det var ingen forskjell. Endret 23. oktober 2005 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Eeeh? Passiv Sub?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Passiv sub har ikke innebygget forsterker, imotsetning til en aktiv en. Og tipper den forsterken din er alt for svak til å drive sub'en ettersom den spiller så lavt. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Nix... det er ikke forsterker i den (passiv). Prøvd den på en annen forsterker også og det var samme problemet der også... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Nix... det er ikke forsterker i den (passiv). Prøvd den på en annen forsterker også og det var samme problemet der også... 5057263[/snapback] da er vel ikke den heller kraftig nokk på de fleste forsterkere jeg har sett er det en knapp for å stille opp bass.. sikker på at du ikke har en slik? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det du er ute etter er å dempe hovedhøyttalerne dine, andre veien å gå er å skaffe to effektforsterkere, delefilter etc for så å drive høyttalerne og suben individuelt. Det letteste er da som sagt å bruke en motstand på høyttalerne dine, det finnes konstante motstander (generelt bedre kvalitet pr krone) og potentiometere (som er variable motstander). Et potentiometer er nok veien å gå, for så evt å bytte ut dette med en permanent motstand da du har funnet ut hvilket verdi du ønsker. Husk at motstanden må være av en type som tåler en god del watt, slik at ikke mostanden endres etterhvert som den blir varm. Potentiometeret du er ute etter er av typen logaritmisk. Finner de på elfa.no (og såvidt jeg vet også hos ljudia.com og dynabel.no også). Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er ikke helt inne på akkurrat det du sier. Kan du gi en ling til et potentiometer jeg kan bruke? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 http://www.mamut.com/controls/shop/shops/1...ubgid=66&gid=62 MO7018 er for å dempe et par høyttalere med kontinuerlig effekt på opp mot 60 watt. Koster ikke mer enn 150 kroner, så går jo an å kjøpe bare for å prøve om den holder. Du trenger en stk pr par. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå