Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen spm om trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har vi tenkt å skaffe oss trådløst nettverk her i huset.

Vi har 1 stasjonær og to bærbar pcer. Begge bærbar pcene har innebygget trådløst nettverkskort. Men det er ikke noe slikt på stasjonære pcen. Vi har også bredbånd fra UPC.

Jeg så en TopCom trådløs nettverkspakke hos Elkjøp. Men med den var det også en sånn wireless stick med den også. Går det an å sette den USB sticken bak stasjonære pcen istedet for å kjøpe eget trådløst nettverkskort og sette det inn??

Vil dette utstyret funke med våre trådløse nettverkskort og med UPC internettet vårt??

Takknemlig for alle svar. :)

Her er bilder av trådløse pakken:

SkyracerWBR254g.jpg

Stick_54mbps.jpg

Mvh. LilSunshine.

Endret av LilSunshine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Vil ikke anbefale deg TopCom. Jobber selv litt på Expert og det er generlt mye reklamasjoner på TopCom produkter. Selv om de er svært gunstige i pris har det blitt mer og mer borte fra butikken jeg jobber i hvertfall som en konsekvens av dette.

Et annet alternativ er Jensen. De er billige og har egen support telefon. Selv har jeg en 3COM og en SMC som jeg er meget godt fornøyd med.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

linksys wrt54g er veldig bra, rett og slett.

Jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe noe annet for å få med en usb adapter på kjøpet.

Til vanlig bruk er det bedre med kablet om det lar seg gjøre, men om du senere vil ha trådløs i pc'n også, så koster ikke det all verden.

wrt54g som jeg nå har hatt i ca ett år har veldig mange muligheter, og har ett stort miljø av brukere og utviklere av mange forskjellige Firmware, som evt kan gi deg de muligheter du vil ha behov for på sikt. Wrt54g er så langt jeg vet basert på linux, "Opensource" har sine fordeler... i alle fall når det gjelder denne.

lykke til med shoppingen

S.

Endret av Simen"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...