Gå til innhold

Oppgradere PC eller XBox 360 ...

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vet ikke om dette er som å banne i kirka men jeg lurer på om jeg skal opgradere en helt OK P4 2,5G PC (som i dag brukes til videoredigering og spill) eller om jeg skal holde på PCn og heller kjøpe en XBox 360 til spilling når denne kommer i desember. PCn min i dag er:

CPU P4 2,5GHz, 1024MB RAM, masse HDer (IDE og SATA), GPU Radeon 9700.

Jeg spiller en del av de siste spillene i dag (BF2, HL2) og merker at maskina ikke er helt topp til dette selv om den kjører bra på middels / low innstillinger. Men til videoredigering fungerer det bra. Jeg er derfor i tvil om oppgradering kontra Xbox 360. Her er i alle fall alternativene.

1. Kjøper XBox360 til spilling og beholder PCn til videoredigering (kostnad 4000 - 5000 kroner)

2. Oppgraderer med nytt HK, AMD prosessor, GForce 7800GT, 2GB minne (kostnad 7500kr - 8500)

Spørsmålet er egentlig, ved å oppgradere en 3 år gammel PC i dag, får man da en "helt ny" PC / vil jeg oppleve dette som å komme til en ny verden. I tidligere dager (10 år siden) skjedde utviklingen så raskt at oppgradering hvert år var nødvendig og det var himmelforskjell mellom hver oppgradering. Men hva er situasjonen i dag? Jeg vil nødig bruke 7 - 8k og nesten ikke merke forskjell. Da vil jeg heller bruke mindre penger og få en XBox 360 som fungerer ypperlig til spill.

Og hva med XBox 360 - vil den være bedre enn den beste spill PC i dag hva gjelder grafikk og ytelse?

Takker for innspill her!

mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syntes spillmaskiner er super genialt.. du kjøper spill og de funker... så enkelt... med pc må du instalere de og gjerne stille på oppløsning og annet dill dall før du blir fornøyd... det eneste som er kult å spille på pc er spill der du har stort behov for mus.. jeg skal pent vente på ps3.. gleder meg som en unge...

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...