Wintermuthe Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hei, Jeg har laget en DVD (familiegreier) der siste menyvalg er "Musikk". Ved å trykke på denne får man opp navn på sanger og artister mens alle sangene spilles etterhverandre i sin helhet. Musikken er selvfølgelig den samme som jeg har spedd på rundt omkring i de andre filmene og det er derfor jeg ønsker et eget valg slik at seeren kan spille av sangene i sin helhet. Uansett, når sang 1 starter så vises et sort skjermbilde med hvit tekst som indikerer artist / sang. Når neste sange begynner byttes musikkinformasjonen ut og slik fortsetter det til alle sangene er ferdigspilt og vi returnerer tilbake til hovedmenyen. Siden det virker "litt kjedelig" å bare se på ensort skjerm med noe sanginformasjon så ønsker jeg å legge inn noe med liv her. Jeg tenke først på stillbilder etc. men slo dette fra meg - stillbilder knyttet til filmsnuttene ligger andre steder på DVD så dette vil jeg ikke ha med her. Det jeg da tenkte på var en av følgende: 1. Equalizer - dvs. stolpediagram som beveger seg med musikken. 2. Visuelle effekter som man får fram i mp3 spillere på PCn. Er det noen som ved hvordan jeg kan gjøre dette? Finnes det noe program som gjør at man kan legge dette inn som effekter i et filmklipp eller må man ta screen capture på PCn, legge dette inn som et eget filmklipp i redigeringsprogrammet og ta det derifra? Jeg bruker Adobe Prem til redigering. Takk for all hjelp! mvh. muthe Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) To mogelegheiter i After Effects: Tutorial. Enkel: Ei søyle for høgre kanal, ei for venstre. Trapcode Soundkeys. Plugin til AE som gjer at du kan linke ting til ulike deler av eit lydspektrum. Edit: Veit dessverre ikkje om nokon slike mogelegheiter for PPro. Men det kan hende du kan ta opp slike visuelle effektar som ein kan sjå i t.d. WinAmp eller Media Player medan ein spelar musikk, og bruke dei. Du kan kanskje bruke eit program for å ta opp det som skjer på PC-skjermen (t.d. CamStudio), eventuelt filme skjermen med eit videokamera. (Er då ein fordel med ein god LCD-skjerm...) Endret 23. oktober 2005 av incanus Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Hei, Takk for svar. Jeg tror jeg går for den enkle varianten men Trapcode Soundkeys så skikkelig artig ut! Spørs bare om jeg hadde greid å dra nytte av dette i barnedåpfilmen min Mvh. muthe Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Har du AE og? Viss ikkje, so koster det nesten 7000kr... (Adobe Store) Og den pluginen gjer noko det same som tutorialen min. Den lager keyframes, som må linkast til ein eigenskap i andre effektar. Eigentleg er dei to like, forskjellen ligg i at ein med Soundkeys kan velgje kva som helst del av lydspektrumet, medan med tutorialen min, har ein berre høgre og venstre kanal. Endret 24. oktober 2005 av incanus Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei og nei. Jeg har ikke AE men er så heldig å ha en svigerfar som har eget reklamefirma, og de har det meste av Adobe selv om de primært jobber med bilder og trykksaker (film og effekter har de lite greie på). I tillegg har de godt utstyr å jobbe på for en som ønsker å leke seg. Ellers har jeg Pinnacle 9.0 som fulgte med Pinnacle Moviebox (for overføring av video til PC) da jeg kjøpte dette. Det synes jeg fungerte bra til hjemmebruk men det er litt gøy å bryne seg på mer avanserte ting. Jeg har også bestilt meg bok: Adobe Premier Pro 1.5 Studio Techniques av Jacob Rosenberg. Ser et stort behov for å lære det grunnleggende før jeg gir meg i kast med mer avanserte ting mvh. muthe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå