Gå til innhold

Hvordan overføre MiniDisk til PC

Anbefalte innlegg

Jeg har noen kasseter med språk kurs som jeg har spilt inn på MiniDisk, jeg har nå tenkt å brenne dette på CD, så jeg må overføre dette til PC. Er det noen som har noe forslag til hvordan jeg kan overføre dette på best mulig måte?

Først så tenkte jeg at jeg kunne bruke headphone uttaket og inn på lydkortet (lyd-inn) men da blir lyden ugjevn, går det ann å overføre lyden digitalt e.l til datamaskin, uten å miste lydkvalitet, og uten å tenke på volum-kontroll (lyden går veldig mye opp og ned)

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å bruke line-in utgangen på lydkortet kan du ta opp lyd fra en ekstern enhet.

Pass på å bruke et opptaksprogram som støtter lange opptak.. Tror Creatives SoundoLE eller noe støtter dette.

Når du har tatt opp hele saken kan du brenne den lagrede fila som et musikkspor på en cd, ved å velge audiocd i hvilket som helst brenneprogram.

Det eneste du trenger er alså en minijack til minijack ledning og et ok opptaksprogram..

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme selv.

Problemet er at bærbare MD-spillere bare har mini-jack ut, ikke spdif eller optisk ut.

Så vidt jeg kan se er den eneste måten å kjøpe en stasjonær MD-spiller med spdif ut. Men de koster ca. 5'000,-

Ellers får man bare leve med tapet i lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Minidisk-musikk er lagret i WAV-filer med ADPCM-komprimering. Dette formatet kan man uten videre spille av i Windows. Så hadde man bare fått overført filene fra MD til harddisken, hadde det vært null problem.

Det finnes visst mer sofistikerte løsninger også, se f.eks. http://www.esdl.co.uk/body/mdte/download/mdte.pdf

Man trenger jo da en MD-spiller som kan kobles til PC. Det begynner visst å komme noen som har USB-port, blant annet en fra Sony.

Lenke til kommentar

...Så det er ingen som har et klart svar på hvordan jeg kan overføre MD til PC`en min, utenom de dyre løsningene til 5000,-

Det blir liksom litt dyrt bare for å overføre 5 MD, lol

Hvis det er noen som kommer over noe billig løsning så er det bare å skirke ut :smile:

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...