frank_jarle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg har noen kasseter med språk kurs som jeg har spilt inn på MiniDisk, jeg har nå tenkt å brenne dette på CD, så jeg må overføre dette til PC. Er det noen som har noe forslag til hvordan jeg kan overføre dette på best mulig måte? Først så tenkte jeg at jeg kunne bruke headphone uttaket og inn på lydkortet (lyd-inn) men da blir lyden ugjevn, går det ann å overføre lyden digitalt e.l til datamaskin, uten å miste lydkvalitet, og uten å tenke på volum-kontroll (lyden går veldig mye opp og ned) Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Tenkte på det samme selv, går det ikke an å kjøpe et optical inn + optisk ledning? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Ved å bruke line-in utgangen på lydkortet kan du ta opp lyd fra en ekstern enhet. Pass på å bruke et opptaksprogram som støtter lange opptak.. Tror Creatives SoundoLE eller noe støtter dette. Når du har tatt opp hele saken kan du brenne den lagrede fila som et musikkspor på en cd, ved å velge audiocd i hvilket som helst brenneprogram. Det eneste du trenger er alså en minijack til minijack ledning og et ok opptaksprogram.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Dette har jeg gjort selv et par ganger, og mine erfaringer: Dårlig kvalitet uansett! Men men.... MiniJack - MiniJack er det letteste, ja... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Vel, jeg har også gjort dette tidligere, utrolig dårlige erfaringer med det :sad:(( Men utifra det jeg kan se så har jeg SPDIF-IN TAD-IN CD-Digital Er det noen av disse portene som kan brukes isammen med en MD??? Slik at jeg for overført digitalt. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Har tenkt på det samme selv. Problemet er at bærbare MD-spillere bare har mini-jack ut, ikke spdif eller optisk ut. Så vidt jeg kan se er den eneste måten å kjøpe en stasjonær MD-spiller med spdif ut. Men de koster ca. 5'000,- Ellers får man bare leve med tapet i lydkvalitet. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Min MD har line-out (mz-n1). Vil dette gi bedre lyd hvis jeg tar over til data? Lenke til kommentar
Razul Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Minidisk-musikk er lagret i WAV-filer med ADPCM-komprimering. Dette formatet kan man uten videre spille av i Windows. Så hadde man bare fått overført filene fra MD til harddisken, hadde det vært null problem. Det finnes visst mer sofistikerte løsninger også, se f.eks. http://www.esdl.co.uk/body/mdte/download/mdte.pdf Man trenger jo da en MD-spiller som kan kobles til PC. Det begynner visst å komme noen som har USB-port, blant annet en fra Sony. Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Minidisc Musikken er Lagret som Wav file med Atrac komprimering, du må ha en codec for å spille de av, men hvis du tar opp musikken fra MDen via line out er det ingen problem. Edit her er en link til Atrac 3 codecen: http://www.minidisc.org/atrac3.zip Lydsampler: http://www.minidisc.org/minidisc_faq.html#r_q72 [ Denne Melding var redigert av: xatrix på 2002-08-24 16:45 ] Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Vil det gi bedre audio-kvalitet enn med digital overføring? Det kommer vel sikkert litt ann på.. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 ...Så det er ingen som har et klart svar på hvordan jeg kan overføre MD til PC`en min, utenom de dyre løsningene til 5000,- Det blir liksom litt dyrt bare for å overføre 5 MD, lol Hvis det er noen som kommer over noe billig løsning så er det bare å skirke ut :smile: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå