Gå til innhold

Linux er et helvete!

Dude

Anbefalte innlegg

Hvorfor må Linux være så vanskelig? Bare det å installere et program er jo et helvete. Må jo linke til det selv i programlisten. Hvorfor kan det ikke komme opp i programlisten automatisk sånn som i Windows? Jeg vil gjerne lære Linux, men det er jo et rent helvete! Var jo et under at jeg kom meg ut på nettet. Hvis disse Linux-folka vil ha flere folk til å bruke Linux, får de faen meg gjør det mer brukervennelig!

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

[ Denne Melding var redigert av: Dude på 2001-11-30 07:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-30 11:48, Milla skrev:

Hei Dude :wink:

Har nok observert at du er på Linux-tester'n ja.

Kunne tenkt meg å teste det ut jeg også, men kjenner ingen med annet enn Windows OS.

Går det greit å kjøre Linux og Win2k på samme maskin forresten?

Hvem er så du...

Lenke til kommentar

Ellers er det jo relativt stor forskjell på de forskjellige linux distribusjonene. For eksempel Mandrake bør være overkommelig for de fleste, mens Slackware vel er mer for litt erfarne linux mennesker. Det er i hvert fall den erfaringen jeg har, men jeg er ingen guru på området.

Men jeg tror jeg kan anbefale siste Mandrake distribusjonen til folk som har lyst til å prøve seg litt på linux.

Lenke til kommentar

Linux ER vanskelig å bruke.

Det er bare sånn det er. Det er selve poenget med Linux, at man skal ha stor kontroll og store muligheter til å påvirke det os'et gjør.

Legg til pnp, masse maskinvaresupport, hjelpefunksjoner, skjul alt som er "vanskelig" og vips: Linux med masse bøgs = et nytt windows alle syter over.

Og hvis "alle" bruker det, vil det ikke da komme etterspørsel etter mer brukevennlighet og det som er nevnt over?? Tipper det.

Mao har man da et nytt windows.

Jeg bruker windows me.

Dønn fornøyd med det.

Lei av at alle har fordommer mot windows. Det er ikke en dritt galt med windows.

"Å neeei, windass klikker pc'en min hele tiden..." hører jeg folk si. That pisses me off!! Faen heller!! Her velter de seg i brukervennlighet! De fleste sånne folk klarer ikke å koble til et jævla tastatur engang!! Og de klager på windows!!

Helvete.

Uten windows hadde de vært fortapt, men likevel syter de og klager over at sin sannsynligvis piratkopierte (ikke at de er noe galt i det da) windowsversjon friker hele tida.

Windows er nå ikke det mest stabile os'et, det er jeg enig i.

Men; det er en GRUNN til at det er verdens mest brukte os serie. Ikke sant?

______

b-fisk

Lenke til kommentar

(Skal sannelig laste ned Opera6 seinere!)

Uansett, WinMe (hvilket jeg kjører) er ikke direkte bra, men det er ikke noen av Windows'ene EGENTLIG. (Har kjørt Win3.0, Win3.11forWorkgroups, Win95, Win95Plus!, Win98, Win98SE, WinMe, Win2kPro og WinXPProEvaluation.)

Linux ER bedre.

Men vanlige dumme folk som kjøper sin første PC via et fordel-aktig tilbud er dumme folk. Som først betaler rævva av seg for en PC som egentlig ikke er noe bra, så syter de over et OS de ikke kan bruke, og mener det er OS'ets feil! Det er galskap!

*Hater sånne mennesker*

Som sier sånt som "Æ fatte ikkje denna datadriten!", og gir opp ved første syn av motgang! Bare fordi de ikke kan bruke sitt lille overprisa verktøy!

(Kommer sikkert for å rette på denne post'en seinere.)

Uansett; Wraaaah! Feel my wrath, pathetic lamers! You all shalt forever burn! Ikke syr pga. at dere ikke KAN det dere gjør!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-30 12:52, Milla skrev:

Quote:

Hvem er så du...

*kremt*

Sier puzzle deg noe :wink:

Jeg tenkte meg det egentlig :wink: Jeg har Manrake 8.1 og XP på maskina nå. Det funker helt bra. Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-30 17:17, mammut skrev:

Hvorfor slenge slik dritt om linux da, Bare forde du er udugelig da.

Mandrake og redhat er jo ikke vanskelig og bruke det da bare kjøp deg en bok om linux Hvis du kan lese da

:sad:

DA! Jeg får bare bare gjøre det, da!

Lenke til kommentar

Installerte Mandrake8.1 onsdag kveld, men noe gikk galt så jeg installerte på nytt i går. Selv om jeg aldri tidligere har brukt linux er jeg faktisk i ferd med å føle meg hjemme alt.

Litt orienteringsproblemer i begynnelsen, men det samme kan definitivt sies om mitt første seriøse møte med windows høsten 97.

Må si at Mandrake med KDE ligner en hel på windows, så det burde ikke være noe problem for de fleste å komme i gang.

Som den ferskingen jeg er å valgte jeg typical install, og får dermed ikke umiddelbar glede av å kunne spesifisere alt selv, men det viste seg at de fleste programmer jeg har bruk for, pluss en del jeg enda ikke vet at jeg har bruk for, ble installert.

Min første handling var (selvsagt) å starte Konqueror for å laste ned Opera6TP1, og installere dette. Ettersom jeg er blitt helt avhengig av Opera i windows(får helt noia av IE), måtte jeg selvsagt ha det.

Det viste seg å være like lett å installere her som i Windows.

Jeg vil nok fortsatt ha XP installert, hvertfall for å få min daglige dose RtCW; men siden jeg nå er midt i eksamensperioden har jeg god tid til å finne ut om linux er noe for meg :smile:

Ser lovende ut hvertfall.

Lenke til kommentar

Linux er ikke for ny begynnere "thats it."

Har selv drevet med data i ca 10 år, så jeg har litt erfaring og vært borti de fleste OS.

Det er foresten ikke noe særlig godt "språkbruk" her,

kanskje være litt mere "voksene"!!!!

SR1Data.KonsulentTjenester

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...