Gå til innhold

Hva er din spillidé?


Anbefalte innlegg

Fengsel vakt! hoha! ser for meg filmen Natural Born killers! haha

 

I et av de voldeligste og farligste fengslene der ute, der bare de verste skurkene holder til. Gjenger slåss mot hverandre, og det er din jobb som fangevokter å roe ned salen.

 

Det må ikke være slik at det er "brett", og kommer videre.. det må nesten være en bygning, så må du springe fra ene enden til den andre for å fikse opp i problemene..

 

Det er flere problemer man kan fikse opp i. Ulovlig handel, slosskamper, folk som stikker av.. jadda.. og du må få med deg en liten gjeng som hjelper deg. Du må huske på å holde noen tilbake, i tilfelle et nytt angrep, eller en ny hendelse.

 

Kansje du begynner ved de mindre fengslene, og gjør en så stor jobb og jobber deg opp i rank, deretter flyttet til et (eller flere, videre i spillet) mer krevende fengsel.

 

 

 

Hmm.. bare en løs ide.. problemet er vel kansje litt med at tiden må gå. Det er jo selvfølgelig unaturlig at det blir oppgør annen hvert minutt i et fengsel. Så hvordan tiden skal gå vet jeg ikke helt. Som sagt.. en løs ide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg et MMO spill med kunstig intelligens som ved hjelp av informasjonsutveksling fra alle spilleres maskiner kontinuerlig vokser og forbedrer seg, noe som fører til at f.eks. miljøet i spillet hele tiden er under forandring, en evolusjon pågår overalt både i miljø og skikkelser. Naturkatastrofer kan oppstå, som selv utviklerne ikke hadde tenkt på, helt nye dyreslag utvikles o.s.v. - og at spillet har en tidsramme på f.eks. 20 år i ekte tid.

 

Det ville hatt en ganske realistisk simulasjon av både kjøretøy på bakken, på vannet og i luften.

 

Det ville også hatt et ekte økonomisystem slik som f.eks. Project Entropia og Second Life, hvilket jeg anser som en genial måte å drive et stort MMO-prosjekt da det alltid vil være finansielle interesser som kan holde det oppadgående.

 

 

Okay.. kall det "Earth 2".. *SUKK*.

Lenke til kommentar

"Naturkatastrofer kan oppstå, som selv utviklerne ikke hadde tenkt på"

 

 

Hmm.. World of Warcraft fikk jo en pest på en av serverene. En gruppe high-lvl sloss mot en av de store bossene, han hadde en gift som spredde seg til personer han var nær.

 

Egentlig skulle denne giften bare overføres til raidgruppa, men da han klarte å teleportere seg til en av de store byene spredte giften seg til de fleste som var der.

 

Tror det var noe med at byen fikk karantene, ingen måtte komme inn eller ut av byen.

 

Var litt morsomt, når en lvll 60 holder giften gir den ikke veldig stor sade, men når den overføres til allt under 50.. haha.. folk daua vist som fluger.

Lenke til kommentar

Dette er min ide til spill:

 

Du er voksen og har ingen jobb og har bare råd til en liten rønne av et hus.

Du bestemmer deg for å jobbe for en slags mafia som betaler deg for å skyte folk.

Etterhvert blir du med de andre som jobber for mafiaen og har kamper mot de andre gjengene og etterhvert får du mer penger og kan kjøpe deg større hus og lage egen gjeng..... osv :cool:

Lenke til kommentar

Slang spill! du vet.. høste eplene til naboen =D haha

 

Det med slang er jo litt ensformig i seg selv.. så hvorfor ikke blande seriøst inn med noe mer unaturlig og urealistisk?

 

Briefing: Begynner med nydelig skissert ark av vedkommende sin hage, eventuelle hinder osv.. Du må dermed finne best mulig løsing å komme deg inn i hagen, gjemme deg for fru Jensen som raker hagen, komme deg opp i treet og dra med deg så mye epler ut.

 

Ser litt for meg etter oversiktskartet at du må springe litt rund å være en liten askeladden "jeg fant jeg fant!" Plukk opp litt tau, 2-3 planker, bøtte med stein, og en stor stein. legger vi dette sammen får vi en huske av en plank og den store steinen. de to resterende plankene blir "tårn". Tauet slynges rundt tårnet med bøtten.. som heises opp og sleppes ned på husken. Kort sagt - en katapult. Fly gjennom hagen og inn mot treet. Flekk opp mammas underbukser og bruk den som fallskjerm. Husk å passe opp for telefonledningen, og du må nokk manuvrere forbi noen trær og ting for å fly til epletreet.

 

Økende vanskelighetsgrad for hver level. Få gjerne med deg nabokammeratene på raidet. =D

 

Godt og blandet med strategi, sniking og "adventure"(?) med plukk opp ting og tang, sette-sammen-og-gjør-noe-gøy funksjon.. Jauda..

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis jobber for tiden med en HL2 mod vi er veldig entusiastiske om :D

 

Den er satt i tiden da Combine regjerer, og alle byene har hver sin administrator, i vår mod foregår det i Norge, hvor administratoren for den byen er ingen ringere enn Kjell Magne Bondevik! Vi har nettopp ankommet byen, og bor i ei lita leilighet i sentrum, da en fra Jehovas Vitne kommer og banker på døra og spør "Skal De være interessert i et kristen-blad?", du trekker opp hagla og skyter fyren ned trappa han kom fra i en fet slow-mo sekvens med fet Fear Factory musikk. Her begynner første oppdraget.

 

Grunnen til at det er Jehovas Vitner med er at det er en undergrunnskrig mellom JV og Satanister i byen, og ettersom historien går fremover blir du slengt midt i det, og begge partene blir å hate deg like mye, du er som en liten bombe som bare venter på å eksplodere og bli gal og gå amok i byen. Grunnen til krigen mellom JV og satanistene er at Kjell Magne er administrator, noe de kristne er veldig glade for, mens de satanistiske er mindre glade, så de satanistiske i byen prøver å få styrtet Kjell Magne, mens de kristne prøver å opprettholde makta hans i byen.

 

Denne modden er veldig mye inspirert av Postal 2, som bare går på glad vold, og rævva humor og historie. Den er oppdragsbasert, så hver gang ett oppdrag har blitt gjort, begynner neste, men det er ingenting som hindrer deg i å utforske byen under oppdrag, og muligens finne noen side oppdrag underveis. Alle skal prate norsk, siden det utspiller seg i Norge.

 

Har en del oppdrag allerede funnet ut, samt slutten på modden.

 

Dette er for tiden vår spill idè.

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Hva med en slags variant av sims, som utelukket handler om fest og moro?

 

Man kunne f.eks. fått poeng for:

-å få samlet så mye folk som overhodet mulig hjemme hos deg

-å få med seg mest mulig pene damer

-å bli så full som mulig

-hvor mye bråk du klarer å lage

-hvor mange ganger du får politiet på døra

-hvor mange ganger noen blir hentet av ambulansen

-hvor ramponert huset/leiligheten din blir

-hvor forbannet foreldrene dine blir når de kommer hjem

-åssåvidere.....

 

For å oppnå dette kan man f.eks. kjøpe inn fryktelig mye drikkevarer, skaffe et svært musikk-anlegg, fylle gulvet med sand (beachparty :w00t: ), leie stripper, fyre opp litt fyrverkeri.... (her er det bare å bruke fantasien)

 

Et slikt spill må naturligvis inneholde noe skikkelig tullete, for at det skal være noe vits i å spille det, ellers hadde man jo bare gjort det på orn'tli... ;)

Endret av eivind84
Lenke til kommentar

Ble litt inspirert da jeg fort bladde over romskipspill-artiklene her på gamer.

 

En hver spiller må kjøpe seg en liteen fighter og gjøre oppdrag. Vanligvis pleier oppdragene og slikt å skje på planeter av NPC.. hvorfor kan ikke mennesker styre sin egen liten starfleet? En i clanen blir valgt til leder, og kan promotere andre til ditt og datt inni rangstigene. "Arbeiderene", altså andre folk under din kommando, gir litt moms og skatt til clanen. Større doneringer er også mulig. Klanen kan dermed oppgradere fleeten, slik at carrieren kan holde flere fighters. Clanen vokser og kan gå til clankamp mot andre.

 

Hadde vert kult å hatt et slikt system, ikke bare "alle-for-seg-selv" spill, men faktisk gjøre noe for clanen. Vet ikke om folk har prøvd FoM (Face of Mankind) men her har de slik rangsystem. En er president for clanen og han promoterer folk som gjør en god jobb. Å flytte dette systemet vekk fra planeten og ut i rommet. Blir nesten som Homeworld MMO =D

 

Nå har jeg ikke prøvd andre romspill som EVE da, men jaja..

Lenke til kommentar
Dette er min ide til spill:

 

Du er voksen og har ingen jobb og har bare råd til en liten rønne av et hus.

Du bestemmer deg for å jobbe for en slags mafia som betaler deg for å skyte folk.

Etterhvert blir du med de andre som jobber for mafiaen og har kamper mot de andre gjengene og etterhvert får du mer penger og kan kjøpe deg større hus og lage egen gjeng..... osv :cool:

5158964[/snapback]

 

 

GTA-serien...?

 

Mvh. Marius E

Lenke til kommentar
hvor administratoren for den byen er ingen ringere enn Kjell Magne Bondevik!

5165377[/snapback]

 

 

Ikke si sånt når jeg drikker kaffe!

 

 

Om dere trenger en 3dmodell av bondevik, kan jeg kanskje være behjelpelig. Jeg har alltid hatt lyst å lage en modell av bondevik og valgerd, jeg kan lage hodet, og så putter dere det på kroppen til GMan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...