Gå til innhold

Hva er din spillidé?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt drømmespill måtte vært litt som san andreas(samme grafikk/kameravinkel).

Der hele verden var med, så man kunne reise fra Norge og til Danmark osv(kanskje sette seg på danskebåten). Og at man ikke måtte være krimminel for å skaffe penger som i san andreas, men at man kunne skaffe seg jobber osv. Altså velge selv hvilket liv man skulle ha. Sette seg på flyet til Australia osv. Vanskelig å få alle husene ogsånt på rett plass. Men hatt med alle steder i Norge/Verden. Hadde vært kult kanskje kommer et sånt spill når vi nærmer oss år 3000 :cry:

Lenke til kommentar

Ok, idè her:

 

Star Wars, lyssverd. Veldig enkelt å sy sammen en historie fra fordums tid over ett-eller-annet navn (Marka Ragnos?). Historien er ikke det viktige her, men hvordan man spiller. Tanken har hele tiden vært at det skal være fps inn med rollespill (HL2/KoTOR). Men med Matrix/MaxPayne slow-motion effektene. Vi har alle sett hvordan Yoda hopper rundt som en gal.

 

Og så her kommer det:

Ved å holde taster på keyboardet inne og da bevege musa så beveger du sverdet ditt slik du beveger musa avhengig av hvilken akse du velger på keyboardet. Eks: man trykker x inn og beveger musa dertil, sverdet på skjermen går opp/ned/tilsida, trykk inn c i tillegg og du kan styre fram og tilbake. Også har vi en funksjon som sagt som kjører slow-motion så man hele tiden kan holde oversikten... :)

 

Eneste jeg ser som veldig stort minus er modellen du da eventuelt har bestemt deg for å kutte opp. Er jo begrensa hvor mange ganger du kan dele opp en modell.. I tillegg har man jo alle disse kule force powers... Tenk det å se at du sender lyn ut fra fingrene :p

Lenke til kommentar
Jeg mener at om det skal være noe poeng i denne tråden, må folk komme med ideer som er halvvegs realistiske med dagens hardware, eller de neste 100 års hardware for den saks skyld. :p

 

Men for all del, det er mange gode ideer her. Synd at ingen egentlig er veldig originale.

5132150[/snapback]

 

Enig. 70% av ideene er nesten prikk like og umulig å gjennomføre. Derfor uinterssant.

Lenke til kommentar

De kunne ha Prøvd og lage ett online spill, der man spiller 1 person i verden

der man kan være akkurat hva man vil....

alle i byen er da ordentlige folk ikke noen npc

med Gta san andreas grafikk! hadde vært konge!

 

 

Hadde vært litt morro og sett hvordan det hadde vært! ;)

 

eller et skikkelig romfart spill!

mange solsystemer, ala Maste of Orion 3 bare mye, mye bedre utvikkla!

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt ut en spillide, det var bare noe som jeg raskt tenkte på men skit på:

 

Ok Andre Verdenskrig, du er Tysk soldat og skal drepe Russere, Amerikaner og Engelskmen. Som alle vet taper Tyskland, men i dette spillet her vinner tyskerne ved hjelp av hemmelig forskning av kloning. Tyskerene overvinner til slutt alle fiender og får det som Hitler ville, verdens herredømme. Du hadde blitt forfremmet mens krigen varte og hadde blitt General. Du er imot kloning, og synes Hitler burde avskaffes. Dette likte ikke Hitler og I en mørk gate blir du skyt og drept ned av Gestapo.

 

50 år senere...

 

Verden har vært under diktatur i mange tiår, og Hitler's sønn regjerer. Men rundt omkring i verden finnes det folk som har blitt lei av diktatur. Det finnes noen opprørs grupper som skal styrte den nåværende diktatoren og finne en som kan lede folket på jorden til fred.

 

Etter at du ble skyt ned 50 år siden, tok noen opprørs folk og frøs deg ned. 50 år senere hadde de med avansert teknologi klart å opplive deg, og du skulle være lederen som skulle hjelpe de.

Lenke til kommentar

Har hørt mange snakker om snikespill som ikke innblander vold og blod.. og siden julen har begynnt å fylle butikkhyllene har jeg tenkt på en ide

 

Snikespill med nisser! Tenk deg å springe rundt å kaste snøballer på mennesker, gjøre rampestreker, gå på grøt-tokt..

 

Tenker litt på de seriene som gikk på barneTV i julen for noen år siden, der ei skulle gjøre seg verdig til å få lang nisselua. Måtte gjøre rampestreker. Hadde vert litt morsomt =D Vet at det er noe sånn blånissespill, vet ikke hva dette er jeg da men..

 

Såklart er vel kansje målgruppa til de yngre.. men kansje det kunne vert "HARD" for ungdommer og opp.. og da mener jeg HARD!!

Lenke til kommentar
Mitt drømmespill måtte vært litt som san andreas(samme grafikk/kameravinkel).

Der hele verden var med, så man kunne reise fra Norge og til Danmark osv(kanskje sette seg på danskebåten). Og at man ikke måtte være krimminel for å skaffe penger som i san andreas, men at man kunne skaffe seg jobber osv. Altså velge selv hvilket liv man skulle ha. Sette seg på flyet til Australia osv. Vanskelig å få alle husene ogsånt på rett plass. Men hatt med alle steder i Norge/Verden. Hadde vært kult kanskje kommer et sånt spill når vi nærmer oss år 3000 :cry:

5128127[/snapback]

 

Ditt drømmespill hadde altså vært en blanding av GTA og Backpacker? :!:

 

Neida, hørtes bra ut det, skulle også ønske det var et spill man kunne reise rundt i hele verden (ikke som i backpacker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...