Vrengtpolvott Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Tenkte en del på denne spillidèn når jeg var mindre, men den ble litt dum når jeg prøvde spill som GTA. Anyway, hele ideen går ut på at du har total frihet i en giantisk by. Du kan velge å gjøre akkurat hva du vil. Du kan f.eks satse på en kriminell karriere, få deg jobb, bli tiger osv. Du skal også kunne gå inn i all slags hus og butikker. Ble litt kort denne teksten, men som sagt, jeg tenkte mye på denne ideen da jeg var liten, og var lei usynnelig vegger i diverse spill. 5058843[/snapback] Mange her har jo allerede skrevet om en slik ide, hvor en kan gjøre hva man vil nærmest. Det er jo ikke noe spennende eller orginalt. 5059083[/snapback] Min idè derimot, den er tøff den ;D Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Hadde virkelig likt ett slikt spill Crockett... Som noen nevnte her, det med multiplayer med sånne detektiv spill...Tenk dere at noen er en seriemorder og har et quest og må drepe en spesiell person, og han må planlegge det grundig og passe på at han ikke legger igjen noen spor som dektektiven(som spilles av en annen person) finner. Og mens morderen er på flukt må detektiven finne ut hvem som er morderen og tiltale han osv. Selfølgelig er dette bare en (småsyk) ide som helt sikkert ikke kommer til å realiseres men det er hverfall en ide... Dette sier jeg bare for å unngå; ''Herregud det går jo ikke ann omg man trenger SYYYYYkt bra grafisk motor for det osv'' poster... Lenke til kommentar
espinos Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Noe jeg virkelig har savnet er et WW1 fps! der det ikke bare hadde handlet om krig og elendighet, men også litt vanlig liv. vanskelig å forklare. Preget av en god historie om det var bedre Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Tenkte en del på denne spillidèn når jeg var mindre, men den ble litt dum når jeg prøvde spill som GTA. Anyway, hele ideen går ut på at du har total frihet i en giantisk by. Du kan velge å gjøre akkurat hva du vil. Du kan f.eks satse på en kriminell karriere, få deg jobb, bli tiger osv. Du skal også kunne gå inn i all slags hus og butikker. Ble litt kort denne teksten, men som sagt, jeg tenkte mye på denne ideen da jeg var liten, og var lei usynnelig vegger i diverse spill. 5058843[/snapback] Mange her har jo allerede skrevet om en slik ide, hvor en kan gjøre hva man vil nærmest. Det er jo ikke noe spennende eller orginalt. 5059083[/snapback] Min idè derimot, den er tøff den ;D 5059105[/snapback] Det hadde vært rått med din ide. BEgynner allerede å drømme meg inn hvorda ndet hadde vært å spille Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Et low-budget spill hvor du er masse forkjelige "ondinger" og sloss mot en dritkraftig helt (Master chief, Gordon o.l) Hver gang den svake "ondingen" din dør tar du kontroll på en ny onding. Etter hvert kan du kommandere mindre folk for å strategisk legge helten i bakken og til slutt bli den onde sluttbossen. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg syns egentlig de burde lage en ny og forbedret utgave av Lula the sexy empire. Kan bli ganske genialt spill Lenke til kommentar
Macao Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Hva med et mer intelligent spill, fortsatt litt sånn i detektivsjangeren, men der man måtte løse gåter ved hjelp av virkemidler i det faktiske liv. Dvs et spill som er avhengig av at du finner fram i ekte, og kanskje skjeldne, bøker på biblioteker, eller ser en bestemt film, eller finner ut hva som er i tverrsnittet i et bestemt kunstverk eller noe. Målet kan være en slags internasjonal, gammel gåte som må løses, og dette gjøres i spillverdenen, men ved hjelp av virkemidler i vår verden. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Hva med et mer intelligent spill, fortsatt litt sånn i detektivsjangeren, men der man måtte løse gåter ved hjelp av virkemidler i det faktiske liv. Dvs et spill som er avhengig av at du finner fram i ekte, og kanskje skjeldne, bøker på biblioteker, eller ser en bestemt film, eller finner ut hva som er i tverrsnittet i et bestemt kunstverk eller noe. Målet kan være en slags internasjonal, gammel gåte som må løses, og dette gjøres i spillverdenen, men ved hjelp av virkemidler i vår verden. 5061429[/snapback] Ikke dum idè. Hadde vert noe hvis de kunne lagd et Indiana Jones spill så bra, men det skjer aldri med en license tittel Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2005 Now THAT, i would buy! =D Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2005 Ett GTA-lignende spill med hovedfokus rundt narkotikahandel. Sterk inspirert av filmer som Scarface og Blow. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 GTA Vice City er jo så godt som Scarface da... Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 28. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2005 GTA Vice City er jo så godt som Scarface da... 5071142[/snapback] Riktig det. Men kunne gjerne tenkt meg en mer intelligent utgave enn GTA Vice City. Lenke til kommentar
Galdrafadr Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 Dypt inne i den bekmørke grotten befinner det seg noen vesen. Noen har ett, noen flere hoder, de ser ikke ut, og er lite primitive. De er troll. (da tenker jeg ikke på de slanke ekle world of warcraft trollene, men skikkelig norske bomsetroll med skog på hodet og mose i sjegget) Som en liten trollunge må du hugge og hente sten for å bli stor og sterk. Lage den perfetkte trollgrøten med mammatrollet, og denge andre troll som upper seg. Utforske de dypere deler av grotten for å finne underjordike monstrer og magiske ting. Trollungen vokser til og får lov til å gå ut i den store verden helt alene. Men det er på ditt eget ansvar. Trollet må ikke bli sett eller må ikke se sollys. Oppgavene dine ute i skogen er å hente blomster og hugge trær. Kansje gå til lokale kriger med nabogrottene? Kansje man kan sløyfe denne "ikke bli sett" delen og heller være med å denge og spise folk? eller skremme dem fra vettet. Kansje drive med trollkunst of hekseri? blande urter og magiske blomster.. Hadde vert litt morsomt, ligner kansje litt på den forrige ideen med vikingfamilien. Hører for meg "dovregubbens hall" spille i bakgrunnen. Morsom ide =D Ingen som har brukt denne settingen før hvertfall. og "skal selfølgelig ha den beste grafikken som finst der ute!" hoho Lenke til kommentar
Galdrafadr Skrevet 31. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2005 "I begynnelsen. Det store intet, Ginnungagap, ligger der som et eneste stort svelg, med den kalde og tåkete Niflheim på den ene siden og flammende Muspellsheim på den andre siden. Ingen vet hvordan de ble til, eller hvordan de klarte å møte hverandre.. men det skjedde. Varmen fra Muspellheim smeltet isen ved Niflheim. Rimet smeltet og frem oppstod den store kjempen Ymir. Den største kjend noen sinne, en Jotun. Ett annet vesen oppstod, med horn og jur, det var kua Audhumla. Kua slikket saltet på steinene fra Niflheim, og melk rannt ut av jurene i flommer. Jotnen drakk melken. Jotnen begynte å svette, og ut av armhulene og mellom tærne kom det noen nye vesner, Jotner. Steinene Audhumla slikket på dannet det seg et fjes og senere en kropp, dette ble til de første Æsene." Æsene og Jotnene formerer seg, både med sin egen art og det motsatte. Odin er en av dem. Vær en av de Norrøne gudene gjennom mytologien fra start til slutt. Begynn med oppstandelsen, vær med gjengen for å drepe Ymer. Vær med å bygge opp Åsgard midgard og utgard. Raide Jotner, utforske vikingværdenen i det fulle. Ta en liten svipp tur til menneskeverdenen over regnbuen. Og ender dramatisk med Ragnarok, det siste slaget mot de underjordiske. Å ha et FPS/TPS spill av norrøn mytologi hadde vert genialt! For de av dere som ikke har hørt norrøn mytologi.. ta en kikk her: http://www.gyldendal.no/toraage/denenoyde/ Enten du er sterkt kristen eller ikke liker tro osv. Norrøn mytologi er utrolig morsomt! De sykeste historiene, utrolig overnaturlig, gode budskap for menneskeligheten. Ikke noe om en GUD eller Jesus som bare sier "kom til meg og tro på meg blah blah" Norrøn mytologi er unikt. Gudene (Æsene) lever akkurat som mennesker, de drikker og koser seg, ligger med kvinner utenfor ekteskapet, dreper og herjer. De kan dø. De er som folk flest.. http://www.gyldendal.no/toraage/denenoyde/ Utrolig morsom bok uansett.. kos dere. Lenke til kommentar
Macao Skrevet 2. november 2005 Rapporter Del Skrevet 2. november 2005 Joda, norrøn mytologi burde ha plenty med potensiale til å lage gode spill, men kan vel kankje bli litt nasjonalromantisk, eller? Men fordelen er jo, på samme måte som med hinduisme, eller gresk mytologi, eller romersk for den saks skyld, at gudene ikke bare er gode og edle. Mange gode karakterer å bygge opp spill rundt, men er litt usikker på hva plottet skulle vært, annet enn en kamp mellom gode og onde... Lenke til kommentar
Annema Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Hva med et mer intelligent spill, fortsatt litt sånn i detektivsjangeren, men der man måtte løse gåter ved hjelp av virkemidler i det faktiske liv. Dvs et spill som er avhengig av at du finner fram i ekte, og kanskje skjeldne, bøker på biblioteker, eller ser en bestemt film, eller finner ut hva som er i tverrsnittet i et bestemt kunstverk eller noe. Målet kan være en slags internasjonal, gammel gåte som må løses, og dette gjøres i spillverdenen, men ved hjelp av virkemidler i vår verden. 5061429[/snapback] Det ville jeg også spilt! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Tenkte en del på denne spillidèn når jeg var mindre, men den ble litt dum når jeg prøvde spill som GTA. Anyway, hele ideen går ut på at du har total frihet i en giantisk by. Du kan velge å gjøre akkurat hva du vil. Du kan f.eks satse på en kriminell karriere, få deg jobb, bli tiger osv. Du skal også kunne gå inn i all slags hus og butikker. Ble litt kort denne teksten, men som sagt, jeg tenkte mye på denne ideen da jeg var liten, og var lei usynnelig vegger i diverse spill. Kansje ikke en så orginal ide, men så herlig å ikke møte usynlige vegger o.l. i spill! Hater når jeg spiller ett spill, og plutselig er det stopp!! Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Et spill med f.eks Source motoren eller bedre. Som kalles "The World" Der man kunne gjøre absolutt alt man kunne gjøre i den vanlige verden, og alt var etter lik tid. Alt var bygd opp etter hvordan verden var. Dette ville selfølgelig tatt flere tiår å lage. Men gud så mye dem hadde tjent. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Et spill med f.eks Source motoren eller bedre.Som kalles "The World" Der man kunne gjøre absolutt alt man kunne gjøre i den vanlige verden, og alt var etter lik tid. Alt var bygd opp etter hvordan verden var. Dette ville selfølgelig tatt flere tiår å lage. Men gud så mye dem hadde tjent. 5116601[/snapback] Umm... hvem i all verden er det som vil sitte inne og spillet livet sitt realtime istedenfor å lever det på ordentlig? Jeg syns det høres ut som the sims 3 jeg, hvor tiden på dagen er lik virkelighetens tid. Mulig det bare er meg, men jeg vil heller leve livet mitt enn å spille det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå