Gå til innhold

Hva er din spillidé?


Anbefalte innlegg

Ja, og for å hindre at spillet blir en ren tankeløs voldsorgie kunne en gi spilleren minuspoeng hvis man skadet/drepte uskyldige. At man faktisk måtte kjøre rundt, lete og overvåke for å finne de andre deltakerne. Det at NPC'ene faktisk reagerer med forskrekkelse på at du løper rundt med våpen, kunne gjort det lettere for de som jobbet i det skjulte. Dessuten er det bare å finne ut hvor hysteriet er hvis man leter etter fiendene.

 

Ser for meg scener i en normal rolig by plutselig blir omgjort til store krigsarenaer og hvor kun den beste står igjen.

Endret av Polar Pål
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rå spillide Snorre :D Send en Mail til en kjendt spillutvikler, så skal du se at det spillet vil bli en realitet. det kan eg nermest låve deg.

5047550[/snapback]

 

Dårlig ide :) De færreste spillutvikler tar imot ideer som de ikke har invitert til. I *beste* fall får du beskjed om å ikke gjøre det flere ganger, i verste fall rapper de ideen din og du sitter igjen med ingenting.

 

Mye rettigheter involvert i dette, så det er som regel ALDRI noen utviklere som våger å ta imot materiale de ikke har bedt om...

Lenke til kommentar
Rå spillide Snorre :D Send en Mail til en kjendt spillutvikler, så skal du se at det spillet vil bli en realitet. det kan eg nermest låve deg.

5047550[/snapback]

 

Dårlig ide :) De færreste spillutvikler tar imot ideer som de ikke har invitert til. I *beste* fall får du beskjed om å ikke gjøre det flere ganger, i verste fall rapper de ideen din og du sitter igjen med ingenting.

 

Mye rettigheter involvert i dette, så det er som regel ALDRI noen utviklere som våger å ta imot materiale de ikke har bedt om...

5049938[/snapback]

hva om du skriver til utviklerene "Bare ta denne ideen, eg har ingen planer om å tjene penger på den, bare ønsker at det skal bli en realitet pga. at då får eg et spill å spill."

 

Vegard :)

Lenke til kommentar

jeg vill bli spillutvikler så jeg har tenkt en del på dette, men jeg får vel ta en idee om gangen.

 

tittel: The-shop

 

du spiller en nerd som driver en spillbutikk. man starter med en liten spillbutikk på 80 tallet. man må selv inrede og drive butikken. og det viktigste blir å bestemme vilke spill man skal kjøpe til butikken (og hvor mange). idielt bør dette spillet bli utviklet av en av de store arkadespill-produsentene som atari eller namoco sån at man kan legge inn ekte spill i spillet, sån at man får prøve de før man bestemmer om man skal kjøpe det eller ikke. i tilleg skal man selvfølgelig sosialisere med kundene (kanskje legge in en liten dating game del?) og når butikken vokser må man ansette folk til å hjelpe seg.

 

jeg mener at det absolutt at dette kunne fungere, samtidig som jeg ikke vet om noe lignende spill som har vert produsert de senere årene. det jeg vil er å gjennskape noe av gameplayet til klasikeren "harwest moon".

Lenke til kommentar

Min spill idè er at du er en detektiv. Gjerne satt i perioden mellom 1930-1940 i en stor by ala New York. Det vil være et open-ended spill, hvor det er tonnevis med quests (mordsaker, tyveri, voldtekt, vandalisme osv). Byen skal være veldig interaktiv, du kan gå inn i mange bygninger. Alle karakterene in spillet skal ha en radiant AI, noe som vil si at de blir gitt en arbeidsoppgave så blir det opp til NPC'en hvordan den vil løse det. Det vil også legges inn at enkelte NPC'er kan gjøre kriminelle ting mot andre NPC'er i spillet, dette skal variere for hver gang du spiller det, så det er helt tilfeldig hva en AI finner på, om det er en god borger som går på jobb og kommer hjem og er med familien sin, eller om det er en borger som mishandler sin kone, kanskje forlater dem. Om barnet til en NPC'ene vil velge å henge med de slemme barna på skolen og begynner å gjøre kriminelle ting, alt dette avgjøres av radient AI som vil gi en ny spillopplevelse hver gang.

 

Du må gå rundt i nabolaget. Snakke med folk, bygge opp trust, og reputation hos beboerene. Overhøre samtaler og finne ut av noe kriminelt som har skjedd. Kanskje en butikk er blitt ranet, du snakker med butikkeieren og spør han hva som har skjedd, når oppdaget han dette, det vil logføres og du lager en saksmappe utav clues og vitnebeskrivelser du får, du må sjekke nabolaget. Spørre hva de så, noen av AI'ene var kanskje ute og gikk en tur og fikk det med seg. Du kan kanskje finne spor ved å se over åstedet, søke etter fingeravtrykk med forskjellige verktøy. Når du føler du har bygget opp en god nok sak mot en person kan du gå til retten med det, eller levere det inn til politiet og la de se på det. De kriminelle hendelsene vil være av større og mindre natur. Du vil bli belønnet utifra hvor vanskelig saken var og løse.

 

Du vil også kunne bære våpen som en hvilkensom helst respektabel detektiv fra 30-40 tallet.

 

Du kan gå på bar, prate med folk, når du kommer inn på de og blir bestevenner vil de dele hemmeligheter med deg. Kanskje ekteskapet til NPC'en vakler og derfor han henger mye på baren...dersom du har bygget deg opp et vennskap med dette ekteparet kan du gå inn og prøve å glatte ut ting. Du vil tjene penger ved å løse saker. Du kan bruke penger på å kjøpe deg leilighet, og finere biler. Du vil opparbeide deg mer respekt dersom du har en leilighet å bo i, og det vil komme an på om det et høl eller en heller fin leilighet. Det vil også ha noe å si om du går rundt i fine klær eller om du ser ut som en slask. I det hele tatt en open-ended detektiv spill satt 30-40 tallet i den virkelige verden.

 

Jeg ser for meg at det kunne blitt bygget på en motor som det kommende Elder Scrolls 4 Oblivion med en del modifikasjoner. Mye av tankene og idèene bak det er mulig gjennom den motoren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vist man kunne (hadde) blannet mange (for ikke å si alle) idene opp i hverandre kunne man fått et meget bra spill som passet til nesten alle slags folk! :D

Noen spillider har jeg ikke men men dere har så mangel...

Lenke til kommentar
Gjennomtenkt og interessant ide, men du skal ha en helvetes god AI for å få det gjennomført.

5050504[/snapback]

Det er sant. Men det er liksom drømmen min å kunne få spille noe slikt, men som sagt, jeg ser litt av tendensene i Elder Scrolls 4 hvis du har sett demonstrasjonklippet av Radiant AI.

5050513[/snapback]

 

Fin ide, kunne tenkte meg og vandre omkring i byen å løse mordsaker.

Lenke til kommentar

Hmm, kunne godt tenkt meg eit nytt detektiv-spel, har vore ein del år sidan det var noko nytt på den fronten. Det siste bra eg spelte var vel "Crime City" for Amiga 500. Det hadde ikkje trengt å vere so avansert som det Crockett beskriv, sjølv om det sjølvsagt hadde vore veldig tøft. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Hmm, kunne godt tenkt meg eit nytt detektiv-spel, har vore ein del år sidan det var noko nytt på den fronten. Det siste bra eg spelte var vel "Crime City" for Amiga 500. Det hadde ikkje trengt å vere so avansert som det Crockett beskriv, sjølv om det sjølvsagt hadde vore veldig tøft. :)

 

Kay

5053887[/snapback]

 

Bra detektivspill er det manko på ja. Siste jeg spilte som jeg virkelig likte var Unde A Killing Moon. Men det tok litt for mye av mot slutten når en reiste ut i verdensrommet og styr. Jeg vil ha det helt enkelt og greit, ikke noe paranormalt fjas. Men at en skal få følelsen av at en faktisk løser gåtene selv, at en faktisk finner bevismateriallet selv, ikke at en blir ført fra spor til spor i en linæer story, men faktisk må tenke litt selv.

Et skikkelig detektiv spill tror jeg aldri har blitt lagd, og jeg syns det er på høy tid.

Lenke til kommentar
Hmm, kunne godt tenkt meg eit nytt detektiv-spel, har vore ein del år sidan det var noko nytt på den fronten. Det siste bra eg spelte var vel "Crime City" for Amiga 500. Det hadde ikkje trengt å vere so avansert som det Crockett beskriv, sjølv om det sjølvsagt hadde vore veldig tøft. :)

 

Kay

5053887[/snapback]

 

Bra detektivspill er det manko på ja. Siste jeg spilte som jeg virkelig likte var Unde A Killing Moon. Men det tok litt for mye av mot slutten når en reiste ut i verdensrommet og styr. Jeg vil ha det helt enkelt og greit, ikke noe paranormalt fjas. Men at en skal få følelsen av at en faktisk løser gåtene selv, at en faktisk finner bevismateriallet selv, ikke at en blir ført fra spor til spor i en linæer story, men faktisk må tenke litt selv.

Et skikkelig detektiv spill tror jeg aldri har blitt lagd, og jeg syns det er på høy tid.

5055442[/snapback]

 

det er kanskje ikkje laget, fordi det er utrolig vanskelig å få til et skikkelig et.

Lenke til kommentar

Jeg har en ide.

Men det krever 'virkelighetsgrafikk' så det er nok litt langt frem i tid.

Det er et slags reallife fps hvor man kan scanne inn bilder av mennesker slik at de blir karakterer i spillet.

På den måten kan man drepe naboen eller hvem som helst med diverse ting man finner rundt omkring.

Nesten som et postal spill..

 

Sikkert en fin måte å få ut frustrasjon på også:)

Lenke til kommentar

Må si at jeg umiddelbart fikk sansen for Crockett sitt forslag!

 

Men kunne også tenke meg det som spill der man valgte roller, evt et multiplayer-spill der man kunne ha andre roller også. Dermed kunne det både fungert som feks rettsalsdrama, der man er advokat og ansetter privatdetektiver. Hvis man får sine folk frigitt blir man rik, og må derfor bruke tid i rettsalen. Men for å få de frigjort må man gjøre undersøkelser, som tar mye tid, og man kan gå glipp av noe i rettsaken. Delløsning blir å ansette privatdetektiv, men det koster igjen penger - og kanskje de ikke kan samarbeide...

Lenke til kommentar
Jeg har en ide.

Men det krever 'virkelighetsgrafikk' så det er nok litt langt frem i tid.

Det er et slags reallife fps hvor man kan scanne inn bilder av mennesker slik at de blir karakterer i spillet.

På den måten kan man drepe naboen eller hvem som helst med diverse ting man finner rundt omkring.

Nesten som et postal spill..

 

Sikkert en fin måte å få ut frustrasjon på også:)

5056516[/snapback]

 

eller læreren :thumbup:

Lenke til kommentar

Tenkte en del på denne spillidèn når jeg var mindre, men den ble litt dum når jeg prøvde spill som GTA.

 

Anyway, hele ideen går ut på at du har total frihet i en giantisk by. Du kan velge å gjøre akkurat hva du vil. Du kan f.eks satse på en kriminell karriere, få deg jobb, bli tiger osv. Du skal også kunne gå inn i all slags hus og butikker.

 

Ble litt kort denne teksten, men som sagt, jeg tenkte mye på denne ideen da jeg var liten, og var lei usynnelig vegger i diverse spill.

Lenke til kommentar
Tenkte en del på denne spillidèn når jeg var mindre, men den ble litt dum når jeg prøvde spill som GTA.

 

Anyway, hele ideen går ut på at du har total frihet i en giantisk by. Du kan velge å gjøre akkurat hva du vil. Du kan f.eks satse på en kriminell karriere, få deg jobb, bli tiger osv. Du skal også kunne gå inn i all slags hus og butikker.

 

Ble litt kort denne teksten, men som sagt, jeg tenkte mye på denne ideen da jeg var liten, og var lei usynnelig vegger i diverse spill.

5058843[/snapback]

 

Mange her har jo allerede skrevet om en slik ide, hvor en kan gjøre hva man vil nærmest. Det er jo ikke noe spennende eller orginalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...