Gå til innhold

Trenger hjelp til install av ny Cpu-vifte!

rstroem

Anbefalte innlegg

Jeg skal installere ny Zalman-vifte på CPU! Har tatt løs den gamle viften og skulle løfte kjøleribbene av CPU'en. Da fulgte CPU'en med!! Nå sitter den fast under kjøleribbene og jeg vet ikke hvordan jeg skal få den løs. Er redd for å ødelegge den, da den koster over 2000,- for en ny... Norek-gutta har nettopp festet den på de gamle "boxed" ribbene ved et hovedkortskifte med en grå pasta som er så hard at den ikke vil slippe.

Hva kan jeg gjøre for å løsne CPU'en fra ribbene uten å risikere å ødelegge den? Hvor mye "juling tåler egentlig en slik CPU?

Jeg har en Intel Pentium 4 3,2 ghz boxed, MSI 865 PE Neo-2 hovedkort og skal sette på en Zalmann CNPS7000B vifte (håper jeg).

Noen som har noen tips for hvordan jeg skal gå frem?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye, Morten!

Nå surrer viften (førbløffende stille) i kabinettet mitt! Varmet opp CPU'en litt og vips, så løsnet den! Det ble trangt der inne men det gikk. Det fulgte med en sånn hastighetsregulator i pakka, men jeg tror det blir en intern viftekontroller etterhvert. Kontrolleren (FanMate2) som følger med ser ut som en del som er kjøpt på Biltema, skikkelig Kina-plast med en knott på...

Er det noen der ute som kjenner til kabinetter der ute som er gode å bygge i? Vet at det er mange fall-lemmer å gå i når det gjelder slikt(gikk i en selv). Trenger minst 400W PSU i den og har ikke tenkt å blakke meg helt...

Takker igjen...

Lenke til kommentar

bare hyggelig å kunne hjelpe. :)

Angående kabinett,så lag en ny tråd der du beskriver litt bedre hva du er ute etter.

For eksempel om det er midi eller maxi kabinett du vil ha og hvor mye penger du skal bruke på kabinett og psu. Få også med om du skal ha et stilrent kabinett,eller om du ønsker et med sidevindu og masse "juletrelys".

Jeg har et Lian-Li PC7 som jeg absolutt kan anbefale hvis du likere stilrene kabinetter.

Du kan lese min erfaring med kabinettet her.

For å se gode bilder av Lian-Li PC7,så sjekk her.

Når det gjelder PSU,så anbefaler jeg MIST 500Watt. Den er utrolig stillegående.

Hvis du synes MIST er for dyr,så er denne Hiper 480 wattern bra og stillegående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...