Gå til innhold

Hva burde oppgraderes?

Anbefalte innlegg

HAr tenkt til og oppgradere maskinen litt, men har ikke råd til og oppgradere til PCI-X :( ennå. MEn har tenkt til og gjøre det senere det er sikkert og vist. HAr lyst til og oppgradere noe som jeg kanskje kan bruke videre når jeg foretar en større oppgradering.

Hovedkort : MSI K8N NEO2 Platinum 54G 939

Prossesor : AMD 64 3000+

RAM : TwinMOS PC3200 1024 Dual Pack

PSU : 360W fra Shieftech som kom med kabinett

Disk : Maxtor DiamodMax 10 200GB S-ATA

Lurer litt på hvordan den ramen på Netshops Ukens tilbud er?

OCZ Premier 1024MB DDR-DIMM Dual Channel

eller kanskje

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC4300 533MHz Value BGA fra PSdata

Noe jeg burde oppgradere?

HAr tenkt litt på Skjermkort også, men der er det problemet hvis jeg oppgrader og jeg går over til PCI-X må jeg ha nytt igjen.

Pcen brukes mest til spill og surfing.

takker for alle svar.

Endret av adnan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris? Tror ikke du skrev hvilket grafikkort du har?

Du kan få et PCIe hovedkort med bra CPU og grafikkort for 3000-4000 med det du har (søk på navnet mitt, jeg har svart på en del andre poster idag). Kan ikke se hva du trenger å oppgradere egentlig, som kan gi deg et riktig "boost" altså, og som samtidig lønner seg framfor å oppgradere. OCZ Premier rammen på Netshop er veldig bra og er et godt tilbud, men å gå fra 1 GB til 2 GB vil bare gi deg litt mere smoothness i spill, ikke mer FPS.

Lenke til kommentar

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

og

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Extreme Gamers Ed., Retail

eller

PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI-I, Tv-Out, Retail

? Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

og

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Extreme Gamers Ed., Retail

eller

PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI-I, Tv-Out, Retail

? Noen synspunkter?

5047950[/snapback]

Det Asus-kortet er helt greit. Nå ser jeg at du allerede har et 939 kort, bare med AGP, så det betyr at du kan bruke CPUen du har (som er helt grei) også med et nytt PCIe hovedkort.

Men det er altså skjermkortet du vil ha nytte av å oppgradere. Velger du å oppgradere hovedkortet vil det bli ca. 700-800 i tillegg til et skjermkort. Men om du venter og oppgraderer hovedkortet om et par år istedet, så vil du muligens kjøpe nytt skjermkort da også. Isåfall har det lite å si om du oppgraderer hovedkortet nå eller venter til senere.

Med andre ord, kjøper du 6600gt eller lavere så kan du like godt beholde hovedkortet, kjøper du 7800GT eller høyere så bytt hovedkort (ikke noe valg her).

Det må bli opp til deg hvor mye penger du vil bruke. At 6600gt vil dra stort sett alle spill greit på høyeste eller nest høyeste setting. Med 128MB minne på kortet er prisen ca. 1200 - og under 1000 om du ser etter tilbud eller kjøper demo-brukt f.eks. på Komplett. 6600gt kortene er stort sett like uansett produsent, det eneste som varierer en del er tydeligvis støynivået. Du kan gå ned et nivå til 800 kroner og 6600, men den lille prisforskjellen mellom 6600 og 6600gt rettferdiggjør ikke den store forskjellen i ytelse. Det eneste jeg ellers kan anbefale er at du nå styrer unna 6800gt kortene siden 7800GT er et bedre valg, men disse kommer kun i PCIe.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...