Gå til innhold

Køddetelefoner og netcom. hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Sliter med folk som kødderinger/fylleringer om natta i helgene. Periodevis er det så ille at det går utover søvnen og privatlivets fred og ro. Noen av samtalene er sjenerende og delvis trakkasserende.

Hva kan jeg gjøre opp i mot netcom? jeg ønsker helst å endre nr til hemmelig, slik at det ikke fortsetter.

Er hele tiden snakk om totalt ukjente personer, som jeg aldri har gitt nr til, eller personer som ringer skjult. Tidspunktene varierer, men aldri før klokken 24:00, og aldri senere enn 05:00.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endre nr til hemmelig gjøres enkelt og greit ved å dra til en forhandler og be om tjenesten (merk at ansvarlig kunde for aboet må være med). Om du vil ha de som plager deg til å stoppe er vel det lureste å anmelde og sende kopi av anmeldelsen til de (om du vet hvem de er).

Lenke til kommentar

Er ikke verre enn å ringe kundeservice, har to mobiler selv som viste på f.eks 1999, tok en tlf til kundeservice og reserverte meg mot at folk skulle finne nummer, no problem..

Om det er skikkelig plagsomt med tlf fra ukjente folk så kan kanskje politiet hjelpe deg, det er ikke umulig å finne ut hvem det er, politi i samarbeid med operatøren din har ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

problemet hans er vel og få bevist hva denne personen sa.

ikke at personen har ringt til han.

Er ikke så vanskelig å bevise da operatøren din har liste over telefoner som kommer til deg en god stund bakover i tid, med datoer, klokkeslett osv...

Jeg ville anmeldt det.

5045899[/snapback]

Lenke til kommentar

Tommy Angelo @ 23/10-05 kl. 05.00

ja eller i hvert fall sette den på stille. Kan jo evnt. lage en eller flere grupper som slipper igjennom.

Blir vel litt vanskelig å lage grupper når de gjerne ringer med hemmelig nummer? :p;)

Uansett... Å slå den av/sette den på stille ville vel iallefall være det enkleste. Men det løser ikke "roten" til problemet, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

I og med at vedkommende kan nummeret ditt, hjelper det jo ikke å fjerne det fra telefonkatalogen. Som alastor sier, ville jeg ringt 05050 eller stukket innom en forhandler og spurt om nytt nummer og at dette skal være hemmelig. Dette ordnes på 5-15 minutter.

-snubbel

Lenke til kommentar

Teleoperatørene har logger for kven som ringer, sjølv om det står som skjult nr

Så ved ein anmeldelse så blir operatørene krevd for denne loggen og dermed veit ein plutsleleg kvar det er ringt frå.

Og då er det eigar av telefonabo.et som har problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...