Gå til innhold

Nytt Nikon kamera lanseres til uken


Anbefalte innlegg

Tror du kan være HELT sikker på at Canon svarer, dette er jo ett evig race, de topper hverandre hele tiden, og med 14-15 mnd siden 20D ble lansert, så er det overveiende sannsynlig at en ny 20D avløser stor for døren innen februar vil jeg tro, ser ut som Canon lanserer sine nye modeller i februar eller august, og med ca 1,5 års mellomrom...

 

Så at det i februar blir lansert ett nytt Canon kamera som matcher og/eller overgår D200, det er neppe så veldig usannsynlig..

 

En helt annen sak er jo om man trenger noe mer enn det D200 eller andre av dagens dslr kan tilby.....?

 

Ja, jeg er også sikker på at Canon vil svare.

Det jeg tenkte mest på var om de ville svare opp med f.eks. et værtett hus, større søker slik som D200, og ikke bare øker fart og pixeltetthet på brikken ytterligere. Det er jo ikke sikkert Canon ønsker å lage en konkurrent til egne kameraer (les proffkameraene).

 

Jeg synes ihvertfall D200 ser ut som det perfekte kameraet for oss amatører. Spesiellt liker jeg at de har tenkt på dårlig vær samt større søker. Er Canon bruker idag, så selvfølgelig håper jeg Canon kan svare, men føler meg ikke sikker på at de vil gjøre det (tenker da igjen på vær og søker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For oss som har kjøpt D70/s dette året, er det noe grunn for å begynne å spare i det hele tatt?

 

Er ikke D70 et godt nok kamera for en hobbyfotograf?

5090017[/snapback]

Det er ingen grunn for deg å spare til nytt kamera. Du har et topp kamera akkurat som min 350D.

D70/D70s/350D har mer enn nok gode spesifikasjoner for hobbyfotografer/amatører.

Oppgraderer du vil du sikkert ikke merke noe forskjell på bilderesultatene.

Bruk heller pengene dine på gode objektiver.

Lenke til kommentar
For oss som har kjøpt D70/s dette året, er det noe grunn for å begynne å spare i det hele tatt?

 

Er ikke D70 et godt nok kamera for en hobbyfotograf?

 

D70 var et kjempegodt kamera før D200 kom, og er akkurat like bra nå.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe D200 når jeg en gang får råd, men frem til det er jeg mer enn fornøyd med mitt D70.

Lenke til kommentar

Tror du kan være HELT sikker på at Canon svarer, dette er jo ett evig race, de topper hverandre hele tiden, og med 14-15 mnd siden 20D ble lansert, så er det overveiende sannsynlig at en ny 20D avløser stor for døren innen februar vil jeg tro, ser ut som Canon lanserer sine nye modeller i februar eller august, og med ca 1,5 års mellomrom...

 

Så at det i februar blir lansert ett nytt Canon kamera som matcher og/eller overgår D200, det er neppe så veldig usannsynlig..

 

En helt annen sak er jo om man trenger noe mer enn det D200 eller andre av dagens dslr kan tilby.....?

 

Canon vil helt sikkert svare, men du har nok misforstått hvis du tror dette er noe race. Nikon kjører sitt eget løp og gir blaffen i hva Canon gjør, Nikon er fremdeles styrt av ingeniørene og ikke markedsavdelingen. Forresten er det ennå mange features fra D70 som Canon ennå ikke har matchet, f.eks. iTTL og 3D Matrix lysmåling.

Lenke til kommentar

Tror du kan være HELT sikker på at Canon svarer, dette er jo ett evig race, de topper hverandre hele tiden, og med 14-15 mnd siden 20D ble lansert, så er det overveiende sannsynlig at en ny 20D avløser stor for døren innen februar vil jeg tro, ser ut som Canon lanserer sine nye modeller i februar eller august, og med ca 1,5 års mellomrom...

 

Så at det i februar blir lansert ett nytt Canon kamera som matcher og/eller overgår D200, det er neppe så veldig usannsynlig..

 

En helt annen sak er jo om man trenger noe mer enn det D200 eller andre av dagens dslr kan tilby.....?

 

Canon vil helt sikkert svare, men du har nok misforstått hvis du tror dette er noe race. Nikon kjører sitt eget løp og gir blaffen i hva Canon gjør, Nikon er fremdeles styrt av ingeniørene og ikke markedsavdelingen. Forresten er det ennå mange features fra D70 som Canon ennå ikke har matchet, f.eks. iTTL og 3D Matrix lysmåling.

5091458[/snapback]

 

Canon kan nok matche de fleste kameraprodusenter hvis de ønsker det.

Men Canon ser vel heller sin oppgave og produsere gode kameraer for folk flest.

Og det er vel ikke uten grunn at de er verdens mest solgte.

Lenke til kommentar

Kom nettopp hvem fra D200 lansering nå, og det ser unektelig veldig veldig spennende ut. Dessverre var det så stor trengsel foran de kameraene som var der, at jeg ikke fikk tatt og følt på det før Dagfinn Lyngbø skulle si sitt. Men ryktene sier at det ligger veldig godt i hånden.

 

Nikon Norge har også store planer om å reklamere mer for Nikon i Norge fremover. Nikon har aldri vært like hissige på markedsføring som f.eks Canon, som vel er en av de største grunnene til at de ligger et stykke bak i antall kamerasalg på verdensbasis. De har tro på at de med rett markedsføring vil kunne puste sin største konkurrent, Canon, i nakken i løpet av kort tid med sin D200. Canon vil sikkert svare, men inntil de lanserer sin nye "20D", så har Nikon mulighet til å kapre en del markedsandeler.

 

Men som forbruker håper man jo at Canon kommer med noe som er like bra, eller om mulig enda bedre, slik at prisene blir enda mer overkommelige på slike kamera som har veldig mange likhetstrekk med helprofesjonelle kamera.

 

Inntrykket etter lansering, og spesifikasjoner, gir inntrykk av at D200 slår alle konkurrenter i samme prisklasse langt ned i støvlene, og til og med 5D hvis vi ser bort fra fullformatbrikken (som jeg personlig synes er noe oppskrytt), ettersom spesifikasjonene er langt bedre.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye 18-200 VR vil koste? Og er dette et for lyssvakt objektiv?

 

Det blir nok ikke billig for å si det sånn.

En plass mellom 5-10000 kanskje ( gjetter vilt nå :) )

 

Det er ikke veldig lyssterkt, men på grunn av at det har VR kan du likevel bruke den i ganske lite lys.

Ifølge Nikon selv kan du bruke 16 ganger så lang lukkertid som hvis du ikke hadde hatt VR, og fremdeles få skarpe bilder!

 

Objektivet ser ut til å bli et kjempeobjektiv for alle som kan ofre litt bildekvalitet for å få et hendig objektiv med et imponerende zoomområde.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye 18-200 VR vil koste? Og er dette et for lyssvakt objektiv?

5091841[/snapback]

 

På digit.no, står dette;

 

"Distribusjonsplan:

Nikon Corporation lanserer AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18–200 mm f/3,5–5,6 G IF-ED over hele verden i midten av desember 2005.

 

Prisantydning:

Ca. kr. 7.190 kroner"

 

Hvis det er veiledende pris, er ikke det så ille.

 

Men er det noen som har hørt ca. pris på batterigrepet enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...