Gå til innhold

Nytt Nikon kamera lanseres til uken


Anbefalte innlegg

Synes nå det objektivet så ganske spennende ut også jeg.

 

nikon 18-200mm VR! :dribble:

 

Sigma og Tamron har jo hatt sine forsøk på tilsvarende zoomer med varierende suksess. Kanskje Nikon kan få det til?

..og med VR har dette potensiale til å bli det ultimate tur-objektiv!

 

Men så er det nikon, med VR, og da blir det nok ikke billig... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VR koster ikke nødvendigvis mye, men det er klart det koster når det sitter på optikk som 200/2, 300/2.8, 70-200/2.8.

 

Jeg tror ikke prisen blir avskrekkende. Nikon titter nok litt bort på Canon som bruker IS mye mer på både proff og billig optikk. Skal man være med må man henge på ;-)

Lenke til kommentar
Det har vært lagt ut på en Nikon USA webside til $1699,00.

Linkien er nå nede igjen, men det blir lagt ut kopi i enkelte webforum:

D200

Siste: En link det går an å bla i Flashpresentasjonen av

D200

Takk til DPreview.com forum.

5069830[/snapback]

 

Ja, så blir det ikke D2x sensor med crop mode.

Dersom 1700$/11000NOK blir prisen tror jeg nok dette blir et svært populært kamera uansett.

Cam2000, 3DMatrixII, 10.5mpxCCD, 1/500Flash, 5fps, søker ala D2X, magnesium, batt.grep........ja, da er det vel bare å begynne å spare da.

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar
Det hørtes spennende ut. Er veldig glad jeg utsatte å kjøpe D70s for noen uker siden. Dette kan jo enten bety at D70s blir billigere og jeg kjøper det, eller at jeg flesker til med å kjøpe et som er enda bedre.

5070286[/snapback]

Skal du fleske til må du nok vente en god stund. Det tar alltid tid før lanseringer finnes i butikkhyllene.

Lenke til kommentar
Jeg hadde forventet mer. Etter min mening må dette kameraet prises svært nært Canon 20D for å være interessant...

5072912[/snapback]

Men så blir vel ikke dette kameraet det vanligste entry kameraet til speilrefleksens verden. Med andre ord vil dette antagelig bli et svært populert kamera blandt de som allerede er nikon brukere og har lyst til å oppgradere fra D50 D70/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...