Torjus Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Heisann, som noen har fått med seg så holder jeg på med min nye hjemmeside: www.fuzzy.moo.no v2 Høst editon ( http://home.no.net/fuzzy2 ) Med god hjelp fra Ingve Holmen og Teodor (Teddy^) så har jeg kommet så langt som til nå. Det som er igjen er de små strekene over menyen, hvorfor header ikke går helt til topps og footer helt i bunn og hvordan jeg får endret cutenews (Klikk på "Les mer" så ser dere veldig fort hva som er galt) Hvis noen hadde hatt bry til å hjelpe meg litt med dette hadde det vært veldig fint Lenke til kommentar
DevN Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg ser ikke den globale kodesnutten som alle bør bruke: * { margin: 0; padding: 0 } Endret 22. oktober 2005 av DevN Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Heisann, som noen har fått med seg så holder jeg på med min nye hjemmeside: www.fuzzy.moo.no v2 Høst editon ( http://home.no.net/fuzzy2 ) Med god hjelp fra Ingve Holmen og Teodor (Teddy^) så har jeg kommet så langt som til nå. Det som er igjen er de små strekene over menyen, hvorfor header ikke går helt til topps og footer helt i bunn og hvordan jeg får endret cutenews (Klikk på "Les mer" så ser dere veldig fort hva som er galt) Hvis noen hadde hatt bry til å hjelpe meg litt med dette hadde det vært veldig fint 5045487[/snapback] Det var det jeg hadde glemt! http://home.no.net/fuzzy2/ Nå virker jo alt - nesten... Cutenews... hvordan skal jeg få fikset det? Eneste HTML koden jeg fant i cutenews var denne: Add comment form <h2>Post din kommentar</h2><br/> <span style="float:left; font-size:11px;">Navn:</span><br/> <input type="text" name="name" tabindex="1" style="float:left"><br/><br/> <span style="float:left; font-size:11px;">E-post:</span><br/> <input type="text" name="mail" tabindex="2" style="float:left"><br/><br/> <p align="left">{smilies}</p> <span style="float:left; font-size:11px;">Din kommentar:</span><br/> <textarea cols="40" rows="6" name="comments" tabindex="3" style="float:left"></textarea><br /> <input type="submit" name="submit" value="Post kommentar" accesskey="s" style="float:left;"><br/> <p> Noen som ble kloke på den html koden? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Herregud for en HTML-output Cutenews lager. Vel, du får bare gjøre det beste ut av det. Prøv å legge til følgende linje i CSS-stilarket ditt: hr { width: 400px } Får se hvor langt du kommer med den først. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Legg alt i en wrap elns om du ikke har det allerede? Å sett width: 400px; på den, alt flyter utenfor her i opera ^^ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Fuzzy: Du kan endre HTML-koden i CuteNews. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Herregud for en HTML-output Cutenews lager. Vel, du får bare gjøre det beste ut av det. Prøv å legge til følgende linje i CSS-stilarket ditt: hr { width: 400px } Får se hvor langt du kommer med den først. 5046536[/snapback] Det hjalp litt, nå er det bare kommentarene og kommentar skjema't som går utenfor til venstre, hvor kan jeg fikse dette? @drange_net: Hvor? EDIT: Jeg la til margin-left: 70px; nå og da kom ihvertfall kommentarene inn på linje! Nå gjennstår bare skjema't... Noen som har en ide hvordan jeg skal få det til? ( Heter "Add comment form" hr? Hvordan visste du det?) Endret 23. oktober 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Heisann, noen som vet hvordan jeg får til det som er nevnt over? Og hvordan får footer til å alltid være i bunn? Altså på feks "om meg" og "kontakt" så vil jeg har footern helt i bunn uten å bruke overloaded av <br>'r. http://home.no.net/fuzzy2 Siden bugger litt i IE også... #bg flytter seg til høyre Endret 26. oktober 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Blir mye rot av Cutenews, du bør ved en senere anledning prøve å ta en rewrite av Cutenews-outputten. Skjemaet kan du vel bare fikse slik, eventuelt med noen marginer: form#comment { width: 400px } Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Blir mye rot av Cutenews, du bør ved en senere anledning prøve å ta en rewrite av Cutenews-outputten. Skjemaet kan du vel bare fikse slik, eventuelt med noen marginer: form#comment { width: 400px } 5062599[/snapback] Prøvde å legge det i bunn av css fila, men ingen forskjell... For en stund siden så la jeg til dette i css koden: hr { width: 400px; margin-left: 70px; } Da ble linjene mellom kommentarene smalere. Kunne jeg gjort det samme; margin-left: 70px;, men jeg vet ikke navnet på "comments form" Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Er ikke helt med, men: form#comment { margin: 0 0 0 70px; width: 400px } Funker det bedre? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Er ikke helt med, men: form#comment { margin: 0 0 0 70px; width: 400px } Funker det bedre? 5063091[/snapback] DevN.... DU ER EN ENGEL Hehe, det virket http://home.no.net/fuzzy2 Nå er det bare det problemet i IE igjen. Kan dere tenke dere hva det kan være? Sjekk i IE og sammenlign med Opera/FF: http://home.no.net/fuzzy2/ Endret 26. oktober 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 En femmer på at det er padding i #main-boksen som gjør det: #main { display: block; width: 600px; text-align: center; float: left; padding: 5px; margin: 0 auto; } Fjern paddingen. Vet ikke hvor nødvendig den paddingen er, men om du trenger den, får du prøve litt andre metoder. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Takk skal du ha! [mase] Hvordan får jeg "Post din kommentar" og smilyene inn til venstre? De ligger liksom litt ute til høyre i add comment skjema'et: http://home.no.net/fuzzy2 EDIT: glemte [/mase] Endret 26. oktober 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Oh noes! It's coming back to hunt yah! Header- og paragrafelementene har venstre margin på 70px. Derfor vil både overskrifta og smilefjesene ha denne marginen. Siden skjeamet allerede ER posisjonert 70px mer til høyre, kommer header- og paragrafmarginene i tillegg. Skal ikke gi deg en leksjon her, men det du må endre i kildekoden til Cutenews, og tildele overskrifta og paragrafelementet som inneholder smilefjesene en klasse, som du kan sette margin til 0 på igjen. Komplisert? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Oh noes! It's coming back to hunt yah! Header- og paragrafelementene har venstre margin på 70px. Derfor vil både overskrifta og smilefjesene ha denne marginen. Siden skjeamet allerede ER posisjonert 70px mer til høyre, kommer header- og paragrafmarginene i tillegg. Skal ikke gi deg en leksjon her, men det du må endre i kildekoden til Cutenews, og tildele overskrifta og paragrafelementet som inneholder smilefjesene en klasse, som du kan sette margin til 0 på igjen. Komplisert? 5064326[/snapback] Jau, men skal se på det Ok, prøvde meg litt frem: html'n: <h2>Post din kommentar</h2><br/> <span style="float:left; font-size:11px;">Navn:</span><br/> <input type="text" name="name" tabindex="1" style="float:left"><br/><br/> <span style="float:left; font-size:11px;">E-post:</span><br/> <input type="text" name="mail" tabindex="2" style="float:left"><br/><br/> <div class="smileys"><p align="left">{smilies}</p></div> <span style="float:left; font-size:11px;">Din kommentar:</span><br/> <textarea cols="40" rows="6" name="comments" tabindex="3" style="float:left"></textarea><br /> <input type="submit" name="submit" value="Post kommentar" accesskey="s" style="float:left;"><br/> <p> css: .smileys { margin: 0px; } Jeg har gjort noe veldig feil - men hva? Endret 30. oktober 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Oh noes, jeg begynner å få skrivefeilsyka (som er ute og går). Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Noen som vet svar på #16? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Vinter`n kjem snart. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Vinter`n kjem snart. 5069370[/snapback] Hæ? Ikkje her ute nei alt for varmt her tror det skal bli sann 20 grader her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå