P0nduz Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 finnes det noe godt alu kabinett til under 1600 som har en eller annen form for lyddemping av harddisk? bør helst være plass til 6 disker. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Svaret på ditt spørsmål er helt klart Stacker + O-ringer. Hvis du er heelt freaka på støy må kan kanskje vurdere å gjøre noe med 120mm-vifta i bakkant i dette kabinette, men den største synderen hos meg er 80mm vifte i topp, og 120mm i front, selv om jeg ikke har denne nå. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 det er ikke så mye lyden men vibrasjonen fra harddisken som plager meg:( bårker noe vilt i den jeg har nå. finnes det andre løsninger gjør ikke noe om de koster litt trenger ikke kjøpe alle med en gang Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hovedpoenget med O-ringene er å fjerne nettopp vibrasjonsstøy fra disker. Diskene lager ikke resonans i kabinettet, og vibrasjonen forsvinner. Jeg mener denne hjemmemekka løsningen er like god og mye bedre enn det man finner av "originale" disk-støydempere på markedet. Eneste lille problemet er at diskene ikke får noen kontakt med metall, og blir derfor noe varmere enn vanlig når de står montert i lufta. Hvis man derimot tenker seg litt om på luftstrømningene i kabinettet, forsvinner dette problemet igjen. Jeg anbefaler deg i hvertfall til å titte igjennom tråden jeg linket til om O-ringer. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ja bruk oringer. men jeg ville ikke gått for stacker men lian li konge kabinetter! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Ja bruk oringer. men jeg ville ikke gått for stacker men lian li konge kabinetter! 5045559[/snapback] Lian Li er sikkert flott det ja. Men link til et Lian Li-kabinett til under 160,- som har plass til 6 disker. Også kan du også si noe om hvorfor Lian Li er så mye bedre enn f.eks Stacker. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 satte opp prisen min litt selv og gikk for dette he tror jeg vist det ikke er noen andre innspill på bra alu kabinetter skal ikke ha stacker fordi det er stål:P Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Antec 150 kommer snart, det har fabrikkmonterte strikkoppheng for opptil 3 harddisker. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 det holder ikke, har 3 disker nå og skal ha 2 eller 3 til Lenke til kommentar
radiated Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det er jo muligheter for å montere disker på gummiskinner i 5.25-brønner i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå