seldom Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har en Fujitsu-Siemens Scaleo 600, som ikke lenger vil starte. Ved oppstart: - blinker det litt i de grønne lysene foran på pc (cd, diskett etc). - lyser HD-lampen orange i ca 2 sek for deretter å slukke helt og ikke komme på igjen. - Den grønne power lampen fortsetter å lyse konstant. - Det lyser konstant en rød diode inne på hovedkortet (og har blitt fortalt fra FS-support at det skal den gjøre. ) Og der stanser alt, intet mer skjer. Får ikke noe bilde på skjermen i det heletatt. Har testet min strømforsyning på annen pc og der virker den fint (dog ikke samme modell, en noe eldre Compaq). Har også prøvd å koble ut alle cd-stasjoner,diskett-stasjoner, harddisker, nettverkskort etc uten noen forbedring. Har ikke lenger noen anelse om hva som er feil. Alle hint/tips/løsninger mottas med stor takk. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (garenti utløpt)prøv og fjern alle power og ide/sata kontakter fjern alle PCI kort. La skjermkortet stå igjen som eneste kort. Starter pc'en og skjermen Våkne! Så ligg problemet i haugen med kort! Starter fortsatt ikke (RAM,CPU,Grafisk Interface er Problemet) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har du prøvd clear CMOS? Hvordan oppstod problemet? Lenke til kommentar
seldom Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (garenti utløpt)prøv og fjern alle power og ide/sata kontakterfjern alle PCI kort. La skjermkortet stå igjen som eneste kort. Starter pc'en og skjermen Våkne! Så ligg problemet i haugen med kort! Starter fortsatt ikke (RAM,CPU,Grafisk Interface er Problemet) 5045430[/snapback] Har prøv dette, RAM er ok. Hvordan får jeg testet CPU, Grafiske Interface etc? Lenke til kommentar
seldom Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Har du prøvd clear CMOS? Hvordan oppstod problemet? 5045442[/snapback] Problemet oppsto ved at den plutselig ikke ville starte etter en reboot. Jeg er ikke så bevandret i pc-verdenen så jeg aner ikke hva clear CMOS betyr/er.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har du prøvd clear CMOS? Hvordan oppstod problemet? 5045442[/snapback] Problemet oppsto ved at den plutselig ikke ville starte etter en reboot. Jeg er ikke så bevandret i pc-verdenen så jeg aner ikke hva clear CMOS betyr/er.... 5045489[/snapback] Det vil si at du sletter innstillingene til BIOS. Du skal slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder før du setter det inn igjen, så skal du starte opp maskinen. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Har du prøvd clear CMOS? Hvordan oppstod problemet? 5045442[/snapback] Problemet oppsto ved at den plutselig ikke ville starte etter en reboot. Jeg er ikke så bevandret i pc-verdenen så jeg aner ikke hva clear CMOS betyr/er.... 5045489[/snapback] Du kan jo slå opp i manualen for hovedkortet Du skal flytte en bestemt jumper på hovedkortet til en annen posisjon i 2-3 sek, og deretter flytte den tilbake igjen. Sitter som regel ved batteriet på hovedkortet. Endret 22. oktober 2005 av Falcon_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå