norpheus Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Heisann, tenkte jeg sku slenge inn linux i dual boot med Windows på laptopen min. Booter med cd'en og ubuntu logen kommer opp og det står "boot:". Jeg trykker enter for å kjøre default installering. Da loader den en masse ting (går litt vel fort for at jeg skal kunne få med meg noe) og når det da er ferdig så blir skjermen svart og alt er dødt. Eneste muligheten er av/på knappen. Har prøvd å laste ned å brenne isoen fra to forskjellige steder på to forskjellige maskiner og brent på to forskjellige maskiner. Noen som kan vite hva som er feil? PC'en er altså en Tundra 1557E. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Prøv uten acpi. Følg instruksjonane du får når du startar opp frå cden for å daktivere acpi ved oppstart. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hadde samme problem med min CL56. Alt du trenger å gjøre er og skrive inn "linux vga=771" når ubuntulogoen kommer isteden for å kjøre default install, det skal iallefall gjøre susen. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Ah, okey. Da skal jeg teste det i morra. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå