Jimmy Pop Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Jeg skulle lagd et kretskort til en baybus... På skolen for et par år skolen hadde jeg alle mulige hjelpemidler, inkludert programvare... Det har jeg ikke lenger, så er det noen som har noen ideer om hvordan jeg kan gjøre det? Da brukte jeg et program til å tegne som het ARES og et som het ISIS, men det har jeg ikke nå.. Noen forslag til program og til hvor jeg kan lage det hadde vært fint.. Moderatorer: Vennligst ikke steng denne tråden, bare flytt den hvis den hører hjemme et annet sted... Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 du kan finne light versjoner av både ares og isis på internet et eller annet sted. forskjellen skal visst være noe med animasjonen eller noe sånt Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Ja, det var det jeg håpte... Men software er aldri noe problem... Det er verre med å få laget kretskortet.... Det var helst det jeg trengte hjelp til... Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 vel, jeg husker en gang på en lab (for 6 år siden eller.no) at jeg skulle lage en liten dings, og da hadde jeg ei stor plate som jeg klipte ifra (grønne saken som du bruker som print plate) og så trenger du 2 typer syre ifra apoteket eller.no den ene bruker du til å få overført saken med, altså kretsen som du har teknet og printet. og den andre brukte du etter på. heng det i vinduet en stund og bor noen hull med en borre maskin. tror det ikke var så mye mere jeg brukte for det, og jeg husker å ha spurt han læreren oxo om å lage det hjemme siden det var en del folk som stakk innom som ikke hadde noe der å gjøre, bare for å få mekket et lite print kort (parabolkortene :smile: ) og da sa han læreren at vi kunne lage det hjemme, bare pass på at det er syrere det er snakk om.. Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Du kan jo gjøre som jeg gjorde da jeg laget baybus'en min: http://www.overklokking.no/casemods/diy_ba...ybus/index.html Jeg stakk på høgskolen der jeg studerer og fikk det laget på elektronikk - lab'en. Har du en høgskole eller en videregående skole i nærheten der de har elektronikk - utdanning / elektronikk - lab, burde det ikke være så vanskelig. Ta med en utskrift av printkortet, så får du sikkert ordnet det for en billig penge. -yummy- Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Kjære hr. mod. Yummy, er det faktisk noen skoler der du kan gå til (som du egentlig ikke går på(eller ikke den linja)) som kan hjelpe deg med å lage et kretskort for noen hundringser? Går på GK Mekk på Etterstad og ville likt å få hjelp av Elektro linja til å mekke et Baybus til meg Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Betale 100kr for et kretskort? Håper virkelig det er MED komponenter. Og mephisto: Du kan fikse det selv. Kjøp en loddebolt og noe loddeting og gå il inkjøp av komponeter. Kan evt lage en for deg jeg. Tar meg max 1 time ,og jeg synes det er morsomt. Den jeg har kan ta 18W pr kanal og har 2kanaler. Men det er bare og utvide. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Selger de ikke etsesett på Clas Ohlson ? Vet de gjorde det før (spesiell tusj, kort og etseveske til en billig penge). Du måtte uansett tegne på lederene med tusj før du etset, hvis du lager utlegget med et eller annet cad program blir det vel fort litt komplekst å gjøre det manuelt... Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hehe, man kan jo alltids printe ut fra CAD-programmet, finne fram tapetkniven og skjære vekk alle banene. Så er det bare å feste den oppå plata og skravere over med tusjen :smile: Clas Ohlson har fortsatt det settet, men de selger det ikke på postordre. Sikkert fordi etsepulveret er mistenkelig likt diverse andre pulvere som har blitt sendt i brev :razz: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Leder aluminiumsfolie bra? Da kan jeg jo lime strimler fast på en plate, og bruke det som baner... Krever jo ikke så mye strøm da... Bare et par lysdioder (a 20mA)... (bump) Lenke til kommentar
tk-428 Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 ELFA har alt du trenger for å lage kretskort. Hvis det er et enkelt kort, kan du muligens klare deg med tusj og etsepulver. Og selvfølgelig ei laminatplate. Lenke til kommentar
EC Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-23 16:12, King_mephisto skrev:Kjære hr. mod. Yummy, er det faktisk noen skoler der du kan gå til (som du egentlig ikke går på(eller ikke den linja)) som kan hjelpe deg med å lage et kretskort for noen hundringser?Går på GK Mekk på Etterstad og ville likt å få hjelp av Elektro linja til å mekke et Baybus til meg Det er jo bare å spørre, da. Som regel får du hjelp om du forklarer saken. Om ikke de ansatte er en gjeng med hestkuker, da... :smile: -Y- Lenke til kommentar
djfox Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 det so hadde vært lettes for deg det var å kjøpe veroboard det krever ikke etsing eller noe.:smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 På skolen jeg gikk fikk vi lov å lage hva vi ville.. Hvis du kjenner noen på den skolen på elektro kan du spørre de om de kan lage... Sikkert lettere å få lov når du går på den linjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå