hemo Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Er det mogeleg å få ein full Windows XP inn på ca. 1 GB? Eg googla, men fann ingen guide :-( Kan du hjelpa meg å finna ein sånn guide? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du kan få til det ved å strippe XP for alle unødvendige ting v.h.a nLite: http://www.nliteos.com/guide/ Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Forstod eg det rett om denne løysinga lagar ein installasjon (.iso) som igjen kan installera ein liten Windows XP (f.eks. i ein virtuell maskin)? ..altså at eg må ha Windows XP installert på ein harddisk med god plass for å laga denne .iso-fila? ..for det finnes ingen guide til korleis eg kan fjerna ting frå ein WinXP-installasjon som alt er på plass? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Den beste guiden jeg har kommet over er Slimming down XP: http://www.bold-fortune.com/forums/index.php? Her snakker man om XP-er på under 400MB. Sidevekslingsfilen kommer i tillegg seff. Men vær forsiktig. Gjør du noe galt, er det reformatering. Endret 22. oktober 2005 av zjulik Lenke til kommentar
hemo Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Takker og bukker! Det var jo ikkje mindre enn eit heilt forum om temaet... tror neppe eg får spadd igjennom det i kveld (eller på denna sida av nyåret). Reformatera? Intet problem med virtuell maskin :-) Backup av den virtuelle maskina, og vips er vi tilbake til utgangspunktet (y) Det er foresten derfor eg vil ha ein WinXP som tar mindre plass; raskare å ta backup/gjennoppretting! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jepp. Jeg leste et eller annet sted i dag om noen som diskuterte XP på en 256MB usb-brikke. Det hade vært noe. Men hvor var nå det jeg leste om det...? EDIT: http://www.tomshardware.com/howto/20050909...windows-01.html Endret 22. oktober 2005 av zjulik Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Her snakker man om XP-er på under 400MB. Han som driver siden har 192MB. Sliter med å få min under 900 jeg En kompis ligger på 4-500MB med 2k. Jeg klarte 410 sånn en gang når PC'n var ny-formatert, men det virker som Xp bare fyller opp med "ingenting." Utrolig mye kræpp som ligger i XP. Endret 22. oktober 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 XP er vel basert på at standardinstallasjonen skal passe for alle, uansett behov. Derfor blir den så stor. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Kanskje nokon ville laga eit program som renska vekk støtte for alle ting som du ikkje har i maskina di? F.eks.; om du ikkje har nettverkskort, så kan ein haug med nettverksrelaterte ting takast vekk. Manglar du skrivar, så kan sikkert masse som har med dette å gjer plukkast vekk. Eit slags "Skrell din WinXP-installasjon til beinet, og reinstaller om du skal leggja til ein funksjon eller komponent" Lenke til kommentar
atlef Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Kanskje nokon ville laga eit program som renska vekk støtte for alle ting som du ikkje har i maskina di? F.eks.; om du ikkje har nettverkskort, så kan ein haug med nettverksrelaterte ting takast vekk. Manglar du skrivar, så kan sikkert masse som har med dette å gjer plukkast vekk. Eit slags "Skrell din WinXP-installasjon til beinet, og reinstaller om du skal leggja til ein funksjon eller komponent" 5046622[/snapback] nLite. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 nLite er et riktig program for å strippe XP. Selv har jeg en XP installasjon på en 512mb minnebrikke. XP er på 322mb Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Her snakker man om XP-er på under 400MB. Han som driver siden har 192MB. Sliter med å få min under 900 jeg En kompis ligger på 4-500MB med 2k. Jeg klarte 410 sånn en gang når PC'n var ny-formatert, men det virker som Xp bare fyller opp med "ingenting." Utrolig mye kræpp som ligger i XP. 5045513[/snapback] i know.. ikke så lenge siden jeg formaterte (2mnd ca) og windows tar 1,19 gig.. enda jeg neste bare har brukt den til msn, irc og opera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå