Gå til innhold

bestille fra play.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den går igjennom er du veldig heldig. Da er det rett og slett en glipp. Problemet er at prisen på varen står på utsiden av varen, og da er det en blind eller sløv toller som lar den gå(eller en med kjærlighetssorg som gir f...).

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Koster det under kr 200,- koster det ingenting ekstra

Koster det over 200,- så må du legge til 25% moms + gebyr for fortolling, ca kr 70,-

Play går ikke med på å merke sendingen med "Gift"

5045213[/snapback]

Og ikke ville det hjulpet noe heller, for at gift mering skal ha noe som helst å si må det sendes fra privatperson til privatperson :)

Lenke til kommentar

Det trodde jeg også, men så forsøkte jeg å be T-shirthell.com om det samme, og de gikk med på dette. Merket med "Gift" og jeg slapp unna.

Det samme gjelder fra to smykkebutikker i England som jeg bruker en del. Man kan også få dem til å skrive utenpå at verdien er under f.eks $14 eller £10, da kommer man også under grensen..

Dermed er det unntak.

Lenke til kommentar
Aftenpostens valuta kalkulator er tingen :w00t: Da finner du fort ut om det er mer eller mindre enn 200,-

Bare husk at kursen forandrer seg, 17 pund er er 195 kroner så alt over 16 pund hadde jeg vært forsiktig med, alt under 17 pund skal skli igjennom. I hvertfall nå

5046791[/snapback]

Det greieste er å bruke tollvesnet sine kurser de finner du her: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl

Angående merking som gift

Jeg har tidligere sendt e-post til tollvesnet for å forhøre meg om reglene, de fortalte at det måtte være fra privatperson til privatperson. Kan det hende at pakken du fikk ikke så ut som den kom fra et firma?

Som oftest går det bra å sette en annen verdi utenpå pakka enn hva den egentlig er verdt, men tollvesnet kan åpne pakka for å kontrollere at det som står utenpå er det som er inni. Om de tror varene du er verdt mer enn det som står utenpå må du bevise at dete er den summen du har betalt. Med andre ord kjipt om det ligger en ordrebekreftelse på den riktige summen inni...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...