Gå til innhold

Selges Canon PowerShot G6 i vanlige butikker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men er det bare gammeldags å tro at det er sikrere å kjøpe i butikken enn over nettet? det er vel trygt å kjøpe det over http://www.mpx.no. Tenker på garanti og sikkerhet, osv.

5046322[/snapback]

Det er like trygt å handle hos f.eks. MPX som i fotoforretninger.

Fordelen med å handle i fotoforretninger er at du kan levere det der hvis noe er galt.

Har du handlet i nettbutikk kan du levere direkte på godkjent verksted hvis du bor i nærhetet av et. Ellers må du sende i posten, enten til nettbutikk eller til verksted.

Og portoen du skal ha refundert av nettbutikken får du ikke før du har purret på den. Ihvertfall ikke hos MPX.

En annen fordel med fotoforretning er at der går det som regel greit med lånekamera mens ditt eget er på verksted. Med nettbutikker er det et stort problem. Hvis du iheletatt får det så tar det tid med postgang og det skal sendes tilbake og du må kreve portoen refundert.

Lenke til kommentar
Du får den sikkert i "alle" butikker som fører Canon kameraer. Eventuelt kan de sikkert skaffe det for deg. Men uansett vil jeg tror prisen vil bli en del høyere enn de rimeligste nettbutikker.

5045719[/snapback]

En gammel myte det der. Jo, vanligvis er det noe dyrere, men jeg vet om flere ting man kan få minst like billig i en vanlig butikk som i en nettbutikk når man legger til portokostnaden. Kostnadene med service, lokaler og andre fordeler med en butikk er jo langt større enn hos nettbutikkene, men de har måttet legge seg på omtrent samme nivå for å overleve... selv om det også kan bety døden for mange av de små butikkene. Og man må gjøre det for å hindre at snyltere sjekker ut kamera og får masse god service og gode råd i en butikk for deretter å kjøpe på nettet fordi det er så mye billigere der.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre, er å kjøpe det hos Lefdahl (der har jeg sett det). Hvis du innen en mnd. finner det billigere (også på nett - Norge), får du 150% av differansen igjen! Denne prisgarantien har jeg benyttet meg av flere ganger. Ulempen med Lefdahl er at det ikke akkurat er en fotoforretning, så hvis noe skjer, må du levere det inn, og de sender det av gårde. Men det gjør vel de fleste fotoforretninger også.

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre, er å kjøpe det hos Lefdahl (der har jeg sett det). Hvis du innen en mnd. finner det billigere (også på nett - Norge), får du 150% av differansen igjen! Denne prisgarantien har jeg benyttet meg av flere ganger. Ulempen med Lefdahl er at det ikke akkurat er en fotoforretning, så hvis noe skjer, må du levere det inn, og de sender det av gårde. Men det gjør vel de fleste fotoforretninger også.

5046902[/snapback]

Sorry Mac, Lefdal har ikke 150% mere.

Lenke til kommentar

Vil tro at det ikke er noe problem å kjøpe dette kameraet fra en nettbutikk.

F.eks. XD har det på lager til 4 748,-. XD er en av de mer spesialiserte nettbutikkene for foto og jeg har så langt vært fornøyd med handel og service derfra.

Evt. fotomagasinet.no kan du vel også vurdere? 4 744,- men ikke på lager for øyeblikket.

Hvis du ser i produktguiden, så er det flere som har det på lager og prisene er omtrent like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...