8-Ball Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Fikk nettopp Nec2080UX+ bk i posten fra netshop og ble meget skuffet etter jeg koblet den opp. Baklyset helt på trynet, nesten lysegrått noen plasser mens kullsvart andre plasser. Så fikk jeg 6 døde piksler på kjøpet også, herlig.. va gjør jeg så?? Er egentlig endel mot å bruke angrerett i hytt og pine. Men vil ha en slik skjerm fordi jeg vet at en slik skjerm skal ikke være slik som denne. Skal jeg bestille en til på ukens tilbud og bruke angreretten på den jeg har fått når den nye er sendt i posten, eller skal jeg bare sitte her med en "high end" skjerm som er helt på trynet?? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Tror du sjansen er stor for at jeg får en til som er "skuffende"? Vil ikke ende opp med å bruke angreretten 2 ganger. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Med 6 døde piksler har du vel reklamasjonsrett Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvis du bruker angrerett slipper du "sendt til leverandør først for reperasjon" ventetid. Bestilte selv fra Netshop på tilbudet, og min skjerm har meget bra svart nivå og 0 pixel fejl. Veldig happy med skjermen i hvert fall - så det er nok ikke dødfødt og bestille en til på tilbud og bruke angreretten som du skriver. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvis du bruker angrerett slipper du "sendt til leverandør først for reperasjon" ventetid. Bestilte selv fra Netshop på tilbudet, og min skjerm har meget bra svart nivå og 0 pixel fejl. Veldig happy med skjermen i hvert fall - så det er nok ikke dødfødt og bestille en til på tilbud og bruke angreretten som du skriver. 5044715[/snapback] Selv om det er bra svartnivå, er det helt jevnt over hele skjermen? Tror jeg bestiller en til og benytter meg av angreretten når den neste er i posten slik jeg vet at jeg ikke får den samme igjen. Tror ikke jeg vil få såå dårlig samvittighet fordi denne skjermen skal ikke være slik til denne prisen. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har jevnt baklys i bilde - prøvde å se etter lyse hjørner eller feil på langsidene/kortsidene mhp for mye baklys - uten å kunne skimte noe. Jeg pakket bare opp skjermen i noen timer og koblet den til laptop'en inden jeg pakket den ned igjen (bygger om = masse støv + at min hovedmaskin ligger i hos diverse fraktfirma ennå). Hurtig testen bestod av å ha en enkel hvit slide i powerpoint, se slideshow, alt hvit (ser ingen feil) - end of show (=alt svart) - ingen pixel eller baklys feil. Resten gikk på å se noen tusen bilder fra noen ferier - og fargene på laptop'en min ble gjort til skamme. (Hvis jeg viser bilder via TV-ut er fargene bedre enn laptop'en, men alle detaljene forsvinner, på 2080'en er fargene _og_ detaljene der = pose og sekk. Gleder meg til å teste den i et spill...). Jeg er ganske kritisk - og bruker masse tid på å lese brukererfaringer/reviews innen kjøp - og sjekket derfor etter det mest åpenlyse av feil med det samme (så jeg evt kunne bruke angreretten). Bl.a en på erfaringer på prisguiden sa han hadde problem med et hjøre mhp baklys. Skjermen blir jo ikke laget mindre god nå kontra da den kostet 12k+ , så klart skal du ikke ha skjerm med så mye feil. Mtp at jeg fikk noen til å kjøre fra Stavanger til København med skjermen, er jeg frekk og sier at jeg er glad for at jeg ikke fikk den esken på Netshop... Lykke til Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Så sant så sant. Det som er mer beklagelig er at etter jeg sender denne skjermen inn igjen så er det garantert en annen som får den senere og må gjennom samme prosess. Burde vært kastet og kondemnert. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvor mange døde piksler er det egentlig som skal til for at man skal få ny skjerm? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Ville brukt angreretten. Dette er jo ikke holdbart til en skjerm i den prisklassen. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Vet, ny er på vei i posten as we speak. Samme dag jeg henter den nye så går den "defekte" i retur på angrerett. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hvor mange døde piksler er det egentlig som skal til for at man skal få ny skjerm? 5052809[/snapback] I følge enkelte produsenter skal skjermen byttes hvis det er mer enn 3 døde pixler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå