Shruggie Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har en filserver med fire disker satt sammen i LVM2. Etter at jeg ikke fikk kontakt med noen filer på LVM-volumet bootet jeg, og fikk følgende feilmelding da LVM prøvde å starte: ide: failed opcode was: unknown hdf: drive not ready for command hdf: status error: status=0x10 { SeekComplete } Etter nok en boot er hdf rett og slett borte, og jeg er redd disken har fått fysisk skade. Jeg er redd for å miste alt jeg har på filserveren, og søker hjelp! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Først: se i BIOS om du ser disken der, hvis du gjør det laster du ned et diagnoseverktøy fra leverandørens hjemmeside og kjører det. Kjipt med døde disker Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Okay, kjørte SeaTools, men den kræsjet under quick test, så jeg regner med at noe er galt. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jepp R.I.P disken til tofagerl! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå