suppe500 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Noen som vet hvordan man slår sammen partisjoner uten å formatere windows? lagde alt for mange partisjoner da jeg formaterte disken sist så nå er det alt for lite plass på windows-partisjonen og hele graia har gått rett i dass... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Er bare å bruke Partition Magic, velg Merge så setter du dem sammen. Ellers kan du høyreklikke på My Computer, velge Manage | Disk Management. Endret 22. oktober 2005 av lavizh Lenke til kommentar
suppe500 Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Takk for hjelpen... Skal teste ut PartionMagic nå... Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Funker det å slå sammen 2 harddisker også ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Funker det å slå sammen 2 harddisker også ? 5046896[/snapback] RAID Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Funker det å slå sammen 2 harddisker også ? 5046896[/snapback] Hva mener du egentlig med dette? Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 feks at man har to 200 gb disker. så slår man de to sammen så blir det 400 gb. ikke raid. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 feks at man har to 200 gb disker. så slår man de to sammen så blir det 400 gb. ikke raid. 5047022[/snapback] Nei, man kan ikke bruke pm8 til å slå sammen to harddisker. Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det er faktisk mulig å få til det ved å lage Dynamic Disk Partitions. "Dynamic disks provide features that basic disks do not, such as the ability to create volumes that span multiple disks (spanned and striped volumes), and the ability to create fault-tolerant volumes (mirrored and RAID-5 volumes). " (Klippet fra Microsoft Management Console help-file) Men tror vel da at man må formatere hele skiten! Lenke til kommentar
suppe500 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Prøvde Partition Magic... Den sletta hele data disken min med dokumenter og alt sammen... Nå er pc'n oppe å går igjen men jeg måtte jo reinstallere hele dritten da... Litt kjipt, men nå veit jeg i hvertfall at jeg skal holde meg unna prtition magic. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har slådd sammen flere partisjoner med pm8 uten problemer. Har også prøv å dele en prtisjon i to partisjoner uten problemer Når jeg slo sammen 2 prtisjoner så gjorde jeg følgende. - justere alle parisjonene på samme hardis til et minium med utakt av de som skulle bruke . den utvidet jeg - flyttet over filen . så mange det var plass til - gjentok prosessen med å juster partisjoner og flytte filer til alt var flyttet - Til slutt kunne man slette den tomme partisjone på enkelte partisjoner må pm ut i dos for å gjøre jobben ferdig. da blir det noen omstarter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå