Gå til innhold

Silent Twin!

Mr. ve

Anbefalte innlegg

Har noen sjekket ut denne på microplex??

Er det noe tess??

Vil ha meg ny kjøler til XP1700+'en min nå! er veeeeldig ustabil i det varme sommerværet! (var oppi 70C på et datatreff)

lurer på om silent twin kjøleren kan fikse mine problemer..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Silent Twin og er kjempefornøyd med den. Den er omtrent lydløs og har helt OK kjøling. Jeg vil alikevel ikke anbefale den hvis dere skal kjøpe ny CPU kjøler primært for å få ned temperaturen. Det er mange andre CPU kjølere som er mye bedre enn Silent Twin, men de bråker selvfølgelig mer.

På min T-Bird 1.33 @ 1.53 Ghz (1.85V) kjører den på 65C på full load og rundt 57-60C på idle. Men tatt i betraktning at CPU'en min sikkert pumper ut nærmere 90W, så synes jeg dette er en helt OK temp.

På AthlonXP Palomino/Thoroughbred vil nok CPU tempen være betraktelig lavere. Men som sagt, hvis du er ute etter optimalt kjøing, styr unna Silent Twin

Lenke til kommentar

jeg henter min på postkontor i morra hvis jeg får tid, jeg regner med å legge ut en liten rapport på forumet når jeg har festa den på min

xp 2000

håper maskina blir mere lydløs til tross for at det brummer 30 db ut fra mitt asus g4 kort

edit: skrivefeil

[ Denne Melding var redigert av: Torsteinen på 2002-08-22 21:55 ]

Lenke til kommentar

Hvis dere skal kjøpe tvilling vifte for å få ned temperaturen. så kan dere heller kjøpe global win tak68. den kjøler greit. 38db. min t-bird 1,33 kjører full load på 58c. og xp prossesorene lager ikk elike mye varme. så den ville fått en fin temp. med tak68.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 21:44, ^PaX^ skrev:

Har noen sjekket ut denne på microplex??

Er det noe tess??

Vil ha meg ny kjøler til XP1700+'en min nå! er veeeeldig ustabil i det varme sommerværet! (var oppi 70C på et datatreff)

lurer på om silent twin kjøleren kan fikse mine problemer..!

er din ustabil på "bare" 70 grader, min funker über-bra med 85 grader (se signatur)

Lenke til kommentar

Hei

Holder på med ett lite "prosjekt" her,tyst pc.

Chieftech dx01bd kasse,Lepont power supply (420w/460)

Ingen kasse vifter,silent twin,gf2 (passiv kjøling),

DDR ram pc 2700 (passiv kjøling) , chipset (passiv kjøling)

Asus A7V333 mobo,amd xp2000 cpu

Kassa er lydisolert,alle "hulerom" fyllt opp

Skal bytte power senere i dag,ventet på power fra microplex (Lepont) så skal det testes.Både støy og varme.

Det sitter en stooor kobber kjøler på cpu nå med ei papst 60mm som faktisk "støyer" litt :grin:

Skal bli morro å se temp,støy ja....

Kommer tilbake med rapport ang.silent twin og temp/støy

/jan

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-23 08:28, NorLord skrev:

Hei

Holder på med ett lite "prosjekt" her,tyst pc.

Chieftech dx01bd kasse,Lepont power supply (420w/460)

Ingen kasse vifter,silent twin,gf2 (passiv kjøling),

DDR ram pc 2700 (passiv kjøling) , chipset (passiv kjøling)

Asus A7V333 mobo,amd xp2000 cpu

Kassa er lydisolert,alle "hulerom" fyllt opp

Litt morro å se at du har 420w strømforsyning i en boks som trekker maks 130 :grin:

Lenke til kommentar

Kraftig kjøleribbe (Swieftec/Alpha Pal) m/ 12db Papst vil være lydløs og mer en god nok for en AMD T-bird 1.4GHz, som vel må være en av de varmeste CPU-ene!? Så da blir det feil å si at man må ha over 40db for å få bra kjøling!

Hvilken CPU er varmest forresten? Håper det er AMD T-bird 1.4GHz for den har jeg! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Har du oppgradert biosen din?

Bios ver. 1011 har VELDIG forskjellige tempmålinger en 1007/1006 som er med det asus kortet.

Hmmm, var innom Asus tidligere i dag, da lå den siste biosen (1011) der. Var innom for 20 min siden, da var den borte... Nå er den tilbake. Hvordan skal man tolke det egentlig?? Er litt skeptisk til å bruke den...

F.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Silent Twin noen dager nå. Den er sinnsykt mye bedre enn f.eks Silent Viking. Min XP1800+ lå på 70 ved full load når jeg brukte Silent Viking, med Silent Twin ligger den på 60 ved full load. I tillegg er den lydløs. Anbefales hvis du ikke er opptatt av de helt lave temperaturer. Da må du i såfall bruke vifter som høres ut som jetfly. Silent Twin har to 16db vifter, noe som gir ca. 19db sammenlagt. Skal du kjøle bedre uten en enorm kjøleribbe må du ha vifter på 35-40db og da bråker det ille.

Lenke til kommentar

Fikk min Silent Twin i dag, og syntes den bråker :sad:

Er det muligheter for å justere RPM? Er det det som kan være problemet? Finnes det evt. programmer som fixer dette?

CPU tempen på min amd 1.33 er 51c med silent twin. Har en kabinettvifte (Papst 33mU/time, 12 dB(A)) som suger inn luft i kabinettet. Sys temp er 29c.

Hastigheten på CPU vifta ser jeg ikke i programmet som følger hovedkortet (epox). Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i et par dager.

Er meget godt fornøyd.

Har en XP1800+ i et Chieftec Dragon Medium Tower.

To Papst vifter, 19 dB 8412N2GML i front og en Enermax (på laveste hastighet) i bakkant.

Har akkurat nå:

CPU: 41 grader

MB: 28 grader

22 grader i rommet der jeg sitter.

Var oppe i CPU-temp på 48 da jeg konverterte en divX for litt siden....

Minimalt med støy! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...