Gå til innhold

Hva ligger dere på fps i quake 4?


Loukomalada

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

System:

Asus A8N SLI

AMD 64 3000 @ 2,6Ghz

2 x Crucial Ballistix 3200 512MB

Gainward 7800GT @ 475 / 1,1GHz

 

Ytelse:

Kommer selvfølgelig veldig an på innstillingene.

Min erfaring er at singleplayer fungerer med forbausende høye innstillinger:

1600 x 1200 på Ultra og Vsync enabled.

I multiplayer fungerer det overraskende dårlig i forhold.

Selv om det går flytende alene i brettet med alt på fullt i 1600 x 1200, går det allikevel tregt når det kommer andre inn, selv med alt på laveste med 1024 x 768.

Jeg ville tro det er et optimaliseringsproblem. Jeg håper i alle fall det, at oppdateringer vil kunne bedre dette.

Når jeg sier bra ytelse, mener jeg at det ligger RELATIVT stabilt på 60 fps, mens dårlig er under det - alt fra 15-60. Jeg skal ikek påstå at det går helt flytende i singleplayer slik jeg beskrev, men nesten... :)

Lenke til kommentar

Fulgte vistnok ikke med en ferdig timedemo med Quake 4, saa noen "standard" test faar man ikke. Noen maa lage en test og legge ut paa nettet som folk blir enige om (og det blir man jo...). Maskina mi sleit med aa holde jevnt 60fps med X800 PCIe og 3.4Mhz P4 i 1280x720 med antialiasing og greier paa i enkelte rom. Saa lekkert ut i 27" wide da, det skal dem ha.

 

Btw. Doom filmen er nesten morsom (ufrivillig) :-)

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Den er cap'et allaround. Jeg trodde først det var snakk om 60hz problemet med OpenGL og nVidia da jeg hadde på vsync, men jeg lå forsatt på 60fps selv når jeg slo av vsync. Da kom jeg på Doom3 og 60FPS cap'en der og det samme måtte gjelde her. Skjermens OSD viste også 85Hz.

Veldig bra nVidia har gitt mulighet for å tvinge tripple buffering i OpenGL med den nye driveren. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...