DJViking Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg konfigurerte nettopp mitt Topcom Xplorer 871BT modem/ruter til å fungere som bare et modem og ikke ruter. Fulgte oppskriften på Sette Topcom 871BT rutermodem i bridgemodus IPadressen før dette nye oppsettet til min Topcom ADSL modem var 10.0.0.254 Nå som jeg forandret på oppsettet i den kommer jeg ikke inn på modemet med den IPadressen. Hvordan skal jeg nå komme inn på modemet? Den trådløse ruteren jeg har, har nå overtatt ansvaret med rutingen sitter med min globale IPadresse istedet for en intern IPadresse gitt av mitt ADSL modem/ruter som den hadde med det gamle oppsettet. Jeg vil beholde mitt oppsett slik jeg har det nå, men vil likevell ha muligheten til å komme inn på modemet. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Installer en sniffer, dra ut kabelen og sett den inn igjenn og du vil finne ut hvilken ip som sender informasjon til maskina di.. Eller du kan skrive tracert + en eller annen nettside og se hvilken ip som kommer opp først.. Sikkert jævlig dårlig forklart, men er stressa som faen nå Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Skal du komme inn på modemet ditt må du sette en fast IP på maskinen din, f.eks 10.0.0.100 og du må koble det direkte til maskinen. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Siden det nå står på andre siden av ruteren din vil du ikke uten annet ha anledning til å få kontakt med modemet. Vil du ha midlertidig kontakt kan du prøve det som står i forrige innlegg. Modemet behøver ikke stå direktekoblet til PC'en, men kan også plugges inn på switch-delen i alle fall. Da er de likevel på samme nett, og du skal kunne oppnå kontakt. Dette er desverre eneste mulighet når modmet er satt i bridge mode bak en annen ruter. Endret 22. oktober 2005 av joebush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå