Gå til innhold

Vet ikke om jeg har god nok kjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned EVEREST Home Edition. Der kan man se temperatur på skjermkortet, harddisk, prosessor, hovedkortet, hvor fort viften går osv. TRODDE JEG. Jeg kan bare se tempen på GPU. Min bror kan se tempen på alt. Jeg har tross allt en ny PC og en ny P4 prosessor. Jeg finner ingen andre programmer som det funker å se prosessor temperaturen på heller? Noen som har noen erfaringer å dele? (Jeg har Dell Dimension 8400)

Takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry har lagt spørsmålet under feil tema. Men mens denne alikavel er her kan jeg jo spørre. Det sto i EVEREST Home Eition at maks hastigheten på CPU-en min var 4Ghz (originalt 3Ghz) Kan jeg trygt klokke den opp til i alle fall nesten det nivået med vannkjøling? Vurderer vannkjøling etterhvert for å dempe den lille støyen som er og for å kunne overklokke uten fare. :)

Lenke til kommentar
Det sto i EVEREST Home Eition at maks hastigheten på CPU-en min var 4Ghz (originalt 3Ghz) Kan jeg trygt klokke den opp til i alle fall nesten det nivået med vannkjøling?

Heh.. nei du må ikke stole på hva Everest sier hva max clock er. Stemmer nok ikke.

BIOSen er sperret på DELL-maskiner av opplagte grunner.

Men hvorfor kan jeg ikke se temperaturen?

Det er fordi DELL-hovedkortet ikke har temp. sensor innebygget, trolig pga. kostnader.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Ok takk for svar. Men jeg fannt endelig ett programm som det sto temperaturen til prosessoren så ta den :p Men hvorfor kan ikke like godt alle programmene vise temperatur istedenfor å måtte ha 3 programmer for å kunne få en grei oversikt?

:hmm: Det er rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...