atco Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har akkurat fått koblet opp fiberen fra EB-nett i Drammen. Skal ha 3 tv dekodere og må derfor bruke switch. Hadde en D-Link DI-804 router/switch liggende. Problemet er at jeg får ikke dette til å funke "no matter" hva jeg prøver. Vet at dekodere fungerer, samt at LAN kabling er ok. Funker fint hvis jeg kobler rett i hovedboksen. Har prøvd alle tenkelige og utenkelige settings i routeren, samt alle koblingskombinasjoner.... Jeg ser at routeren deler ut IP til dekoderene, men de kommer ikke opp å stå... Noen tips? Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvor mange TV-apparater kan jeg koble til hjemmesentralen? Svar: Man kan ha inntil 4 TV-dekodere, men det stiller krav til ditt lokale nettverk. Da det er 2 ethernet-porter på hjemmesentralen for tilkobling av TV, må du benytte en switch (NB! Ikke hub) for å dele opp den ene porten til flere dekodere. Dette må være en switch som støtter 100 Mbit/s fastethernet. Grunnen til dette er at noen av kanalene sendes med så høy kvalitet at de krever mer enn 10 Mbit/s for en kanal, og med inntil 4 dekodere blir dette mer enn 40 Mbit/s. Du kan ikke benytte trådløs overføring, da du ikke har noen garanti på overføringskapasitet. Fra www.lyse.net Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Har akkurat fått koblet opp fiberen fra EB-nett i Drammen. Skal ha 3 tv dekodere og må derfor bruke switch. Hadde en D-Link DI-804 router/switch liggende. Problemet er at jeg får ikke dette til å funke "no matter" hva jeg prøver. Vet at dekodere fungerer, samt at LAN kabling er ok. Funker fint hvis jeg kobler rett i hovedboksen.Har prøvd alle tenkelige og utenkelige settings i routeren, samt alle koblingskombinasjoner.... Jeg ser at routeren deler ut IP til dekoderene, men de kommer ikke opp å stå... Noen tips? 5044039[/snapback] Tror nok du ikke kan kjøre den som router for dekoderne, skru av DHCP i routeren og bruk den som en rein switch og se om det fungerer. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Du bruker ruteren bare til TV dekoderene, ikke til internett, ikke sant? For å få en ruter til å fungere med TV dekoderne så må du vel skru av ruter funksjonen i den og bare la den fungere som en switch, hvis det går an. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) *Var det sånn det var ja * Endret 22. oktober 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
atco Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Takker for svar. Det er noe med denne ruteren og disabling av DHCP som ikke funker tror jeg.... Testet med min DI-624 trådløs router som var satt opp som ren switch, med DHCP disablet (p.g.a NGT) Funket da umiddelbart. Skal kontakte D-Link i morgen for å få noen tips m.h.t den gamle routeren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå