Gå til innhold

Rengjøring av kabinett ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestillt meg ny pc deler for en stor sum . Jeg har allerede en data som jeg skal fjerne noen komponenter osv.

Men før jeg setter i de nye så skal jeg rengjøre kabinettet mitt for støv osv.

Nå vet jeg at data komponenter er "VELDIG" sensetive til statisk elektrisitet.

Hvordan kan jeg få rengjørt kabinettet mitt ?

Kan jeg tørke det med en støv klut eller støvsuge det ( Da er det jo statisk elektrisitet der ) men i såfall hvor lenge tar det før den statiske elekrisiteten er borte fra kabinettet om jeg gjør dette ?

Please kom med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis kabinettet er tomt kan du gå løs med støvsuger og fuktig klut(og la det tørke)

er det komponenter inni toweret kan du bruke trykkluft til å rense pc`n med, dette får du nesten garantert kjøpt hos biltema eller lignende butikker

edit: for å fjerne evt. statisk eleksitet i toweret kan du sette inn psu, og putte inn jordet kontakt, da skal det bli borte

Endret av aklla
Lenke til kommentar
hvis kabinettet er tomt kan du gå løs med støvsuger og fuktig klut(og la det tørke)

er det komponenter inni toweret kan du bruke trykkluft til å rense pc`n med, dette får du nesten garantert kjøpt hos biltema eller lignende butikker

edit: for å fjerne evt. statisk eleksitet i toweret kan du sette inn psu, og putte inn jordet kontakt, da skal det bli borte

5043906[/snapback]

Toweret er HELT tomt :thumbup:

La det ligge i 1 time ca før jeg monterer da ?

Jeg har kjøpt meg sånn Anti-Static armlenke , kan det hjelpe å få det vekk fra toweret ?

Lenke til kommentar

anti-static armlenke bruker du når du tar på komponenter, og skal festes til jord(f.eks kabinett som er plugget inn), du trenger ikke bruke det når du driver med kabinettet, bare komponentene...

som sagt kan du fjerne statisk elektirsitet ved å sette inn psu og plugge inn kontakten

la det tørke en time før du setter det inn hvis du bruker noe fuktig ja, husk å sjekk om det er tørt når du setter det inn...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
anti-static armlenke bruker du når du tar på komponenter, og skal festes til jord(f.eks kabinett som er plugget inn), du trenger ikke bruke det når du driver med kabinettet, bare komponentene...

som sagt kan du fjerne statisk elektirsitet ved å sette inn psu og plugge inn kontakten

la det tørke en time før du setter det inn hvis du bruker noe fuktig ja, husk å sjekk om det er tørt når du setter det inn...

5044104[/snapback]

Ok , bare ved å sette psu inn i kabinettet og sette inn kontakten ?

anti-static armlenke bruker du når du tar på komponenter, og skal festes til jord(f.eks kabinett som er plugget inn)

Den skjønte jeg ikke helt , hva mener du med dette ? Jeg vet at jeg skal bruke dem når jeg tar på komponentene men hva skal jeg plugge den jordingen til ? Kabinettet ?

EDIT : Jeg fant en klut som jeg fikk med kabinettet , kan denne være anti statisk ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...