Gå til innhold

Singel,dobbel eller trippel radiator?

Anbefalte innlegg

hei, skal kjøpe meg vannkjøling av en jeg kjenner.. men den er KUN til cpu. så jeg TROR det er singel radiator.

jeg har tenkt til å ha vannblokk på grafikk kortet (7800 GT) å på chipsettet..

MÅ jeg ha dobbel eller trippel radiator når jeg skal kjøle dette?

har en amd 3500 +overklokka til 2.5 ghz.. (om det har no å si) ..

kom med forslag til bra blokker å :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ikke ha dobbel eller trippel radiator, selv om dette vil gi bedre resultater. Velg det du har plass og råd til. Se også testen Seks blad black ice

Overklokkingen kan bety litt for hvor mye varme CPUen utvikler, viktigst her er spenningen. Har du standard spenning vil temperaturen kun stige marginalt ved høyere klokkefrekvens. Ved økt spenning vil temperaturen stige forholdsvis høyere.

Den beste blokken er nok Swiftech Storm G4

Se mer hos overclockers.com

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Ok, jeg holder også på å velge blokk til chipset. Ser ut til at Danger Den Maze4 er best på gjennomstrømming og temperatur. Overclockers.com har noen tester, men har ikke funnet noen som setter blokker direkte opp mot hverandre ennå.

I tillegg må den passe med X1800XT eller 7800GTX når den tid kommer, er redd mange blokker blir for høye og dermed kræsjer med GPU-blokk (heldekkende).

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Ok, jeg holder også på å velge blokk til chipset. Ser ut til at Danger Den Maze4 er best på gjennomstrømming og temperatur. Overclockers.com har noen tester, men har ikke funnet noen som setter blokker direkte opp mot hverandre ennå.

I tillegg må den passe med X1800XT eller 7800GTX når den tid kommer, er redd mange blokker blir for høye og dermed kræsjer med GPU-blokk (heldekkende).

5044573[/snapback]

ok. men ville det lønt seg å kjøpe alle komponentene til vannkjølinga eller å kjøpe en komplett en? isåfall anbefal noe :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du får kjøpt et sett med vannblokker, slike sett bruker å følge med komplette vannkjølingssett, dvs blokker, pumpe og radiator. Imidlertid sparer du frakt ved å kjøpe alle ett sted.

Du må nesten sammenligne selv, siden det kommer an på prisen på det settet du skal kjøpe av din bekjente.

Lenke til kommentar

kjøper ikke av min "bekjente" alikevell :)

tenkte på det her:

Black Ice Pro 2 Radiator Dual 240x120mm (Uten Nipler).

Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme, 1020 l/t (Med 10mm Nipler).

Hose, 8mm Inside/10mm Outside PUR Transparent, 3 meter.

åsså blokker i tillegg.. blir vel bra det?

noen steder som er billigere enn komplett på vannkjøling? å som har bedre utvalg?

Lenke til kommentar

Jepp, det høres meget bra ut, samme kit som jeg har bortsett fra at jeg har en singel extreme radiator i tillegg. Veldig fornøyd, bortsett fra ADDA viftene som støyer litt, selv på lavt turtall. Skal skifte dem til Papst.

Psdata sine vannkjølingssystemer er ikke på dette nivået ang kjøleeffekt. De har imidlertid TT og Zalman uten vifte hvis du foretrekker å ha det veldig stille.

Lenke til kommentar

Det er absolutt vits med peltier, men det er ganske ekstremt. Du bør blant annet isolere blokken. Kanskje ikke noe å ta fatt i hvis du ikke har litt peiling. Dessuten tar en peltier mye strøm fra PSU hvis du ikke har egen strømforsyning til peltierelementet.

Forresten så har jeg hørt at den blokken fra Aquacomputer ikke alltid passer så bra, se her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=449443

Lenke til kommentar

tror jeg går for aqua computer sin løsning (om den kommer snart).. men er bekymra for det med at den kan kræsje med chipset blokka :(

noen som vet om det vil kræsje?

BTW: vil DENNE passe mitt 7800 GT kort? eller er den bare for 7800 GTX?

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke sammenligne den med andre pumper, men synes den er stillegående. Har den på vibrasjonsdempende underlag. Hører ikke at den går uten å ha øret inntil kabinettet.

5060966[/snapback]

da er den god nok for meg :) hva styrer man med softwaren da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...