Sevenord Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hei, jeg er litt nybegynner når d kommer til overklokking, så jeg har nån spm.. Hvordan burde jeg ordne kabinettet md tanke på vifter?? Poenget er vel å få inn kald luft, og ut md den varme...Hvordan skal man gjøre dette i praktis?? SLIK STÅR D TIL INNI KABINETTET NO: -Jeg har nå et vifte forran som blåser inn luft (ca 22grader, avhenger av rom temp) -Har en GLOBAL WIN WBK38 på prossesorn (jetfly!!) -Ellers er det bare viften på strømforskyninga... Dette holder vel ikke visst jeg skal overklokke cpuèn??(noe jg skal!!) Jeg har en duron 1100mhz, den er jo overklokkingsvennlig!!?? Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 du har nok sjanser for å oveklokke litt jo. hva er cpu-temperaturen. og kabinett temperaturen? jeg har en t-bird 1000, som jeg får til 1450mhz uten kabinettvifter! bare den i strømforsyninga Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Du skal nok klare å komme bra langt med det der ja! Spandere litt penger på en til som blåser luft ut er nok ingen dum ide. Og pass på å smøre på kvalitets kjølepasta mellom CPU og vifte. På min XP 1700+ var det 15 grader forskjell med og uten pasta! Kvitt deg også med unødvendige ledninger og spindelvev inne i maskina for å sørge for maks lufting! =) Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 La oss si at jeg skal overklokke md 200mhz til å begynne md...Går jeg bare inn i biosen og ruller ned den dere ??x?? (husker ikke hva) rullegardinen?? Da øker jo mhzèn??! Eller er det en bedre måte å gjøre d på??? En globalWIN WBK38 kjøler vl godt nok til så lite overklokking?... Lønner d seg å borre hull i kabinettet bak hovedkortet, under selve cpuen og sette en vifte der(inn/ut)? ...jeg kan ikke en puck om overklokking egentli... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå